Toon posts:

Spontaan dode pixels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren avond nog op mijn lappie zitten werken en toen was hij nog 100%. Wordt vanmorgen wakker, pak mijn lappie in, rij naar kantoor en ineens zie ik witte puntjes op mijn scherm.

Inderdaad dode pixels, maar niet 1 maar een hele hoop bij elkaar. Dat er 1tje stuk gaat okay, 2 kan ik mee leven maar dat er ineens een hele cluster van die dingen kapot gaat?

Ik heb hem nergens tegen aan gestoot en ben ook heelerg zuinig op mijn scherm. Hoe kan zoiets nou gebeuren?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 14:22

DaWaN

'r you wicked ??

Misschien is het je aansturing wel, probeer eens een andere resolutie

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Is het boven de plaats waar je "clitoris" zit?
Misschien heb je hem hard dichtgeklapt en dat die clit de pixels hebben beschadigd.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 12:53:
Is het boven de plaats waar je "clitoris" zit?
Misschien heb je hem hard dichtgeklapt en dat die clit de pixels hebben beschadigd.
Hahaha :P, zit best wel wat in idd wat jij zegt...

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
static electricity die een lijntje transistors uitschakelt ... kan ook...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell i8600 met een WSXGA+ scherm. Er zat al 1 dode pixel rechts onder in de hoek die ik bij toeval had ontdekt. Met zo'n scherm maakt het echt niet uit of je 1 dode pixel ergens in je scherm hebt want je ziet het echt niet tenzij je met je neus erop gaat zitten. Vandaar dus, als er 1 dode pixel ergens is dan maakt het echt niet uit want je ziet er geen zak van.

Het probleem is nu dat er een heleboel pixels die bij elkaar zitten dood zijn en dat zie je dus weer wel.

Het ligt niet aan de controller, heb al wat tests gedaan enzo.

Heb net met Dell gebeld en krijg netjes een nieuw scherm.

Maar nou zit ik echt nogsteeds met de vraag, hoe kan dit? De kans dat er heelerg veel van die dingen in 1x kapot gaan en ook nog eens zo dicht op elkaar zitten zijn bijna 0. Misschien fabrieks fout oid?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 08:40
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 13:09:
Ik heb een Dell i8600 met een WSXGA+ scherm. Er zat al 1 dode pixel rechts onder in de hoek die ik bij toeval had ontdekt. Met zo'n scherm maakt het echt niet uit of je 1 dode pixel ergens in je scherm hebt want je ziet het echt niet tenzij je met je neus erop gaat zitten. Vandaar dus, als er 1 dode pixel ergens is dan maakt het echt niet uit want je ziet er geen zak van.

Het probleem is nu dat er een heleboel pixels die bij elkaar zitten dood zijn en dat zie je dus weer wel.

Maar nou zit ik echt nogsteeds met de vraag, hoe kan dit? De kans dat er heelerg veel van die dingen in 1x kapot gaan en ook nog eens zo dicht op elkaar zitten zijn bijna 0. Misschien fabrieks fout oid?
Zoals al vermeld : Statische Electriciteit. Dit kan veel schade aanrichten :), maar het kan ook zo zijn dat het een productie process fout is geweest.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 13:09:

En dan nu nogmaals mijn vraag, zitten de pixels boven de "clitoris" (muis knopje)?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ze zit links van het midden. Trouwens mijn clit zit ongerveer op dezelfde hoogte als het toetsenbord en er zijn nog rubberen pootjes aan de rand van het scherm zodat de afstand wordt bewaard. Ik heb hem toch heelerg hard dicht moeten klappen wil mijn scherm de clit raken.
Pagina: 1