Ik heb een probleem: een of andere kl^&*&*(k heeft een telefoonvergrendeling op mijn telefoon gezet en ik weet nu de code niet. Kan iemand mij vertellen wat ik nu moet doen? Moet ik de tellie naar de fabrikant sturen ofzo? De telefoon is een nokia 6100.
Normaal staat het die code in het handleiding 
Bekijk die eerst even.
Vaak is dat 0000
Lukt dat niet, ff naar de winkel waar je hem hebt gekocht.
Bekijk die eerst even.
Vaak is dat 0000
Lukt dat niet, ff naar de winkel waar je hem hebt gekocht.
[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 04-06-2004 12:40 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
je bedoelt naast de pincode ook een telefooncode? Heb je een PUK code...als je m 3 keer niet weet ben je helemaal geblokkeerd en vraagt ie om de PUk, misschien is ie daarna weer gereset 
probeer anders eens 12345, dat was t op mijn oude 7110
probeer anders eens 12345, dat was t op mijn oude 7110
[ Voor 14% gewijzigd door kamstra op 04-06-2004 12:42 ]
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
De telefoonpincode. Ik heb 4x 0 al geprobeerd maar dat lukt niet.cûora schreef op 04 juni 2004 @ 12:40:
Bedoel je de PUK code ofzo (gevolg van 3 keer de verkeerde pincode intoetsen)
Verwijderd
Dan zul je fabrieksinstellingen weer terug moeten zetten en daarvoor moet je denk ik toch even naar de gsm-boer gaan. Die hebben wel zo'n kabel waarmee ze ook de simlock eraf kunnen halen en zo en op die manier kunnen ze ook die code eraf halen.
edit:
ik weet niet of het makkelijk is je telefoon open te maken, maar zo ja dan moet je even alle batterijtjes eruit halen (accu en batterijtje IN telefoon) dan heb je kans dat hij eraf ligt (heel misschien)
edit:
ik weet niet of het makkelijk is je telefoon open te maken, maar zo ja dan moet je even alle batterijtjes eruit halen (accu en batterijtje IN telefoon) dan heb je kans dat hij eraf ligt (heel misschien)
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 12:45 ]
standaard nokia blokkeringscode is 12345, zo niet: dan is ie gewijzigd.
Dit staat overigens ook in de handleiding.
edit: sorry stond er al
Dit staat overigens ook in de handleiding.
edit: sorry stond er al
[ Voor 13% gewijzigd door Binz op 04-06-2004 12:45 ]
Je bent niet echt duidelijk met wat je nu bedoelt. Ik begrijp je schrikreactie maar zo kunnen wij je niet helpen. Vertel eens duidelijk wat je al geprobeerd hebt, en bij welke code nu eigenlijk het probleem zit.Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 12:35:
Ik heb een probleem: een of andere kl^&*&*(k heeft een telefoonvergrendeling op mijn telefoon gezet en ik weet nu de code niet. Kan iemand mij vertellen wat ik nu moet doen? Moet ik de tellie naar de fabrikant sturen ofzo? De telefoon is een nokia 6100.
offtopic:
Lees ook eens de faq, want je topic voldoet niet aan de richtlijnen.
Lees ook eens de faq, want je topic voldoet niet aan de richtlijnen.
[ Voor 7% gewijzigd door Techlek op 04-06-2004 12:53 ]
Hoeveel geld maakt jou gelukkig?
In de formulieren die je bij levering bij je toestel geleverd hebt gekregen staat in de meeste gevallen de Pincode. Als je die nog nooit hebt aangepast moet je dus even de boekkies erbij zoeken
Verwijderd
Volgensmij heeft TS het hier over een code op de telefoon zelf die nog wordt gevraagd VOOR het vragen naar de pincode op de sim. Deze staat er in principe niet op maar is er wel op te zetten, deze krijg je er dus niet bij op een formuliertje of zo als je je telefoon koopt. En deze is dus alleen te veranderen als je weer in je telefoon komt, en dat kan TS dus niet meer.
edit:
en die code heeft iemand anders erop gezet en dus weet hij die niet en kan hij niet in zijn telefoon komen en kan hem dus niet veranderen, dat is het probleem
edit:
en die code heeft iemand anders erop gezet en dus weet hij die niet en kan hij niet in zijn telefoon komen en kan hem dus niet veranderen, dat is het probleem
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 12:51 ]
Ik heb op mijn nokia 6230 ook de mogelijkheid om als je de toetsen hebt geblokkeerd, en wilt deze dan deblokkeren, de telefoon te laten vragen om een code.
Denk dat TS die bedoelt...
Denk dat TS die bedoelt...
Verwijderd
Wat ik begrijp had hij eerst geen pincode ingesteld op z'n telefoon, en heeft een of andere oetmongool dit voor de 'grap' wel gedaan. Ofwel; er zit een pincode op de telefoon die hij niet kent. Dus de oplossing staat hierboven al; 3 of 4 x een foute pincode intypen en je komt er met je PUK code weer in (staat op op de spullen die je bij je telefoon hebt gekregen). Nadat je er in bent stel je zelf een pincode in. klaar.
Er zijn meerdere opties waar je codes voor moet invoeren... Dus laat TS maar eerst even duidelijk aangeven wat er precies niet werkt!Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 12:52:
Wat ik begrijp had hij eerst geen pincode ingesteld op z'n telefoon, en heeft een of andere oetmongool dit voor de 'grap' wel gedaan. Ofwel; er zit een pincode op de telefoon die hij niet kent. Dus de oplossing staat hierboven al; 3 of 4 x een foute pincode intypen en je komt er met je PUK code weer in (staat op op de spullen die je bij je telefoon hebt gekregen). Nadat je er in bent stel je zelf een pincode in. klaar.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Ik heb ook een code op mijn telefoon zitten (een T600) die wordt gevraagd bij het opstarten van de telefoon. Weet ik deze code echter niet meer of type ik drie keer de verkeerde in, dan is hij echt helemaal geblokkeerd en doet niets meer. Dat heb ik namelijk al een keer gehad 
edit:
dus ik zou niet zomaar wat verkeerde codes gaan intypen
@TS: zoals al steeds wordt gezegd: welke code bedoel je nou precies?
edit:
dus ik zou niet zomaar wat verkeerde codes gaan intypen
@TS: zoals al steeds wordt gezegd: welke code bedoel je nou precies?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 12:57 ]
Hanish bedoelt idd de telefoon-code, niet de sim/pin-code.
Deze code vraagt hij na het invoeren van de pin-code.
Er is een mogelijkheid bij nokia om na deactivatie van de toetsenblokkade een blokkeringscode te vragen, deze code is ook in te stellen na het wisselen van de sim-kaart of het doorvoeren van een wijziging in een instelling.
Deze code is altijd 12345 bij nokia, mits die niet gewijzigd is.
De enige oplossing is nieuwe firmware te installeren via een nokia-service point.
Adressen zijn te vinden op de laatste pag. van je gebruiksaanwijzing
Deze code vraagt hij na het invoeren van de pin-code.
Er is een mogelijkheid bij nokia om na deactivatie van de toetsenblokkade een blokkeringscode te vragen, deze code is ook in te stellen na het wisselen van de sim-kaart of het doorvoeren van een wijziging in een instelling.
Deze code is altijd 12345 bij nokia, mits die niet gewijzigd is.
De enige oplossing is nieuwe firmware te installeren via een nokia-service point.
Adressen zijn te vinden op de laatste pag. van je gebruiksaanwijzing
Sorry hoor, maar ik vind dit een beetje stierenpoep.
Je weet waar jij je telefoon laat en onder welke mensen, dus stap lekker naar die mensen toe.
Daarnaast wees eens wat duidelijker met je openingspost. Een GSM kent namelijke meerdere beveiligingen en iedereen die schreeuwt hier nu maar een antwoord en het topic wordt hiermee onoverzichtelijk.
Voor hetzelfde geld heb jij dit toestel gejat en probeer je via dit topic een crack te vinden
Je weet waar jij je telefoon laat en onder welke mensen, dus stap lekker naar die mensen toe.
Daarnaast wees eens wat duidelijker met je openingspost. Een GSM kent namelijke meerdere beveiligingen en iedereen die schreeuwt hier nu maar een antwoord en het topic wordt hiermee onoverzichtelijk.
Voor hetzelfde geld heb jij dit toestel gejat en probeer je via dit topic een crack te vinden
Verwijderd
Idd, we kunnen beter niets meer zeggenn00bs schreef op 04 juni 2004 @ 12:57:
euh.... je hebt een beveiligingscode, 5 cijferige combinatie, om je toestel ZELF te beschermen, en je hebt een 4 cijferige pincode om je SIM te beschermen.
Afijn, als je dus je sim-code-checker inschakelt (wat je altijd moet hebben
) zul je altijd die 4 cijferige pin in moeten voeren. Standaard staat die voor je SIM (JA JE SIM en NIET je telefoon) op 0000, tenzij je provider al heeft aangegeven dat je SIM-pincode anders is.
Dus, waar gaat het nu om? Telefoon is geblokkeerd? 10 keer verkeerde beveiligingscode invoeren is eh.... tja, laten resetten via software kabel?
Kan je wel je SIM gebruiken in een ander toestel met je normale sim-pincode? (4 cijfers... en die andere foon moet simlock vrij zijn)...
en dan nog iets:
HEB je uberhaupt altijd je sim-pincode in moeten voeren bij het opstarten van je foon? Zo nee, dan heeft iemand die mogelijkheid aangezet en zul je ff moeten zoeken naar je sim-pincode. Zo ja, dan heeft iemand de beveiligings-pincode aangezet. Standaard is die doorgaans wel 12345 op nokia toestellen ja... maar nu dus wat anders.
3x SIM pincode fout = PUK code hanteren om te unblocken
toestel beveiliging fout? Geen idee, maar is altijd te resetten met een softwareflash bijvoorbeeld......... (hoewel dat bij 6100 toestellen lastiger wordt
)
Dus...... which of the options is it man? (En waarom lult iedereen er zo moeilijk over?)
Afijn, als je dus je sim-code-checker inschakelt (wat je altijd moet hebben
Dus, waar gaat het nu om? Telefoon is geblokkeerd? 10 keer verkeerde beveiligingscode invoeren is eh.... tja, laten resetten via software kabel?
Kan je wel je SIM gebruiken in een ander toestel met je normale sim-pincode? (4 cijfers... en die andere foon moet simlock vrij zijn)...
en dan nog iets:
HEB je uberhaupt altijd je sim-pincode in moeten voeren bij het opstarten van je foon? Zo nee, dan heeft iemand die mogelijkheid aangezet en zul je ff moeten zoeken naar je sim-pincode. Zo ja, dan heeft iemand de beveiligings-pincode aangezet. Standaard is die doorgaans wel 12345 op nokia toestellen ja... maar nu dus wat anders.
3x SIM pincode fout = PUK code hanteren om te unblocken
toestel beveiliging fout? Geen idee, maar is altijd te resetten met een softwareflash bijvoorbeeld......... (hoewel dat bij 6100 toestellen lastiger wordt
Dus...... which of the options is it man? (En waarom lult iedereen er zo moeilijk over?)
Pagina: 1