[Speculaties] Nieuwe modellen in aantocht?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Topicstarter
Power Mac G5 3,0 GHz?

AppleInsider heeft de nieuwste service manuals van de G5 eens goed doorgelezen en vond een opvallend verschil in innerlijk van de afgebeelde Mac:

edit:
Afbeeldingen zijn verwijderd bij AppleInsider op last van Apple zelf

Dat het geen tekenfoutje is moge duidelijk zijn, het zijn namelijk foto's van een Mac, echter wel een die nog niet is uitgebracht. Het kan natuurlijk ook een knap ge-shopte foto zijn.

Er wordt nu dus flink gespeculeerd over of dit een nieuw model is wat binnenkort wordt vrijgegeven. De huidige modellen bestaan immers al sinds 23 juni 2003 en met de WWDC in zicht zou het niet vreemd zijn dat er inderdaad vernieuwde versies aankomen.

PowerMac7,3

Naast dit plaatje heeft ook iemand bij SpyMac een hint gevonden in de richting van nieuwe modellen: http://www.spymac.com/forums/showthread.php?threadid=85479

Hier staan in het lijstje in het bestand /System/Library/Extensions/AppleMacRISC4PE.kext/Contents/info.plist de bekende modellen plus de twee (nog) onbekende modellen Powermac 7.3 en Powermac 8.1. 7.3 wijst in de richting van een nieuwe revisie van de Power Mac G5 en de 8.1 naar een compleet nieuwe iMac, logisch redenerend naar de naming scheme op http://www.theapplemuseum...products&subpage=newworld

De grote vraag is natuurlijk, zijn het foutjes van Apple, of zijn het opzettelijke leaks om een hype te veroorzaken :) Ik hoop het laatste, ben namelijk precies nu een aankoop aan het plannen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door AntiChris op 05-06-2004 11:36 . Reden: Afbeeldingen verwijderd ]

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Meest opvallende is dat het Mainboard flink gekrompen is, maar de vrij gekomen ruimte tja dat laat men gewoon helemaal leeg.....

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

als je boven kijkt neemt de drive deze ruimte weer in beslag, enne een beetje airflow kan nooit kwaad :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• AntiChris

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Topicstarter
Meest opvallende is dat het Mainboard flink gekrompen is, maar de vrij gekomen ruimte tja dat laat men gewoon helemaal leeg.....
Misschien een opmaat richting een nieuwe Cube

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Nitai schreef op 04 juni 2004 @ 12:54:
als je boven kijkt neemt de drive deze ruimte weer in beslag, enne een beetje airflow kan nooit kwaad :)
Mmm, Airflow? Met dat gaas aan de voor en achterkant.... ;)
Ik denk dat dit dus gewoon nep is, er zit gewoon een tegrotekast omheen, of teweinig in... ;)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Verwijderd

ik verwacht geen compleet nieuwe iMac waarschijnlijk dit:

15" nu: 1Ghz naar: 1.25/1.33
17" nu 1.25Ghz naar 1.33/1.5Ghz
20" nu 1.25Ghz naar 1.5Ghz

iMacs met een maximale ram van 1.256MB geen 1gig meer.
8x Superdrive geen 4x
Nieuwe videokaarten, standaard Bluetooth.
verder een snellere FSB

de G5s worden denk ik gweoon een stuk sneller :P

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 18:59:
ik verwacht geen compleet nieuwe iMac waarschijnlijk dit:

15" nu: 1Ghz naar: 1.25/1.33
17" nu 1.25Ghz naar 1.33/1.5Ghz
20" nu 1.25Ghz naar 1.5Ghz

iMacs met een maximale ram van 1.256MB geen 1gig meer.
8x Superdrive geen 4x
Nieuwe videokaarten, standaard Bluetooth.
verder een snellere FSB

de G5s worden denk ik gweoon een stuk sneller :P
* Sage is het het helemaal eens met Qorne!

Ik denk wel dat de G5 dual optical krijgt en meer HD bays. Hoop ik voor ze tenminste. Ze lijken nu zo mank ten opzichte van de G4 towers die kleiner waren maar wel meer functionaliteiten hadden.

kleurbleur.nl

• dolby
  • Niet online
Uiteraard snellere G5's powermac's , Steve had al 1 jaar geleden 3ghz belooft, dus die zullen worden geintroduceerd, levering waarschijnlijk September.
Nieuwe iMac's, zeer zeker, dit is het type wat qua verkoopaantallen achterblijft dus daar zullen ze wat aan gaan doen.
Misschien een vernieuwde behuizing, dual layer dvd recorder en voor de high end een G5 1.6ghz, als die foto's echt zijn, maakt het zeer aannemelijk, moederboard is kleiner geworden en de front fan's zijn verdwenen, dus zie ik mogelijkheden voor een G5 in een iMac, tijd zal het leren :)

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Als je goed kijkt zie je de bevestiging van de voorste CPU fans nog zitten... waarom halen ze deze niet weg als er toch geen fans zitten? Hmmm... ik denk dat meneer Photoshop hier achter zit...

• AntiChris

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Topicstarter
Apple no longer restocking iMac G4s, current Power Macs
http://www.appleinsider.com/article.php?id=476

Daar komen ze ;)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
G5 powerbooks zullen helaas de komende tijd niet beschikbaar komen denk ik...

Ik vind trouwens die eMac's tegenwoordig een leuke prijs/prestatieverhouding hebben, denk erover om er 1tje te kopen tot ik geld heb voor 'n mooie laptop :)

• AntiChris

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Topicstarter
En weer wat nieuws, twee members van het AppleInsider forum hebben van twee verschillende Apple resellers komende dinsdag als datum gekregen voor de levering van de nieuwe G5's.

Een oplettende lezer merkte bovendien op dat de geheugen-actie (8% tot 38% korting) tot en met vandaag loopt en ook de G5 + 23" actie op 26 juni, twee dagen voor WWDC, bijna ten einde is.

Verder is een tekenaar aan de slag gegaan met de drie foto's en heeft er de volgende illustratie van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://images.appleinsider.com/images/90nmpwmacsketchsmall.gif
http://www.appleinsider.com/article.php?id=477

Verwijderd

Yep, nieuwe modellen zijn in aantocht. Zowel iPod als iMac worden volop genoemd.
En over speculeren gesproken, .wat denken jullie van deze looks....

van de nieuwe iPod http://www.theapplecollec.../images/24247iPodwide.jpg

of van de nieuwe iMac G5? http://theapplecollection...ign/images/G5-iMac-ad.jpg

Hmmmmm, tasty! :9

AppleInsider meldt dat de huidige iMac niet meer in de winkels wordt aangevuld. Gespeculeerd wordt Apple's introductie op de WWDC eind juni. Op apple.com wordt voor het oude model nu opeens een prijsstunt met geheugenuitbreiding aangeboden tot.....26 juni....hey! da's toch net de Apple World Wide Developers Conference (WWDC) :)

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 16:37:
Op apple.com wordt voor het oude model nu opeens een prijsstunt met geheugenuitbreiding aangeboden tot.....26 juni....hey! da's toch net de Apple World Wide Developers Conference (WWDC) :)
En om het hele MacRumors discussietopique maar even te herhalen:

De Brilliant Savings promotion voor de G5 (400 e-tjes korting bij een g5 en een cinema scherm) eindigt ook op 26 juni.

Gaan de prijzen van de huidige modellen trouwens naar beneden dan? Ik begreep van mijn locale dealer wel zoiets over de eMac modellen, to quote:
- eMac 17" 1,25 GHz G4 256/80Gb/Radeon 9200/Superdrive/56kmodem, 1099,- incl. BTW

- eMac 17" 1,25 GHz G4 256/40Gb/Radeon 9200/Combo/56kmodem, 849,- incl. BTW

- eMac 17" 1 GHz G4 256/40Gb/Radeon 9200/CDdrive/no modem, 744,- incl. BTW

- eMac 17" 1 GHz G4 256/40Gb/Radeon 9200/no CD/no modem, 690,- incl. BTW
Daar is te zien dat de modellen toch wel erg in prijs daalden, gaat voor de G5 of oudere iMac ook zoiets gebeuren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 16:37:
Yep, nieuwe modellen zijn in aantocht. Zowel iPod als iMac worden volop genoemd.
En over speculeren gesproken, .wat denken jullie van deze looks....

van de nieuwe iPod http://www.theapplecollec.../images/24247iPodwide.jpg

of van de nieuwe iMac G5? http://theapplecollection...ign/images/G5-iMac-ad.jpg

Hmmmmm, tasty! :9

AppleInsider meldt dat de huidige iMac niet meer in de winkels wordt aangevuld. Gespeculeerd wordt Apple's introductie op de WWDC eind juni. Op apple.com wordt voor het oude model nu opeens een prijsstunt met geheugenuitbreiding aangeboden tot.....26 juni....hey! da's toch net de Apple World Wide Developers Conference (WWDC) :)
Die iPod lijkt me niet waarschijnlijk, er zouden evt. nieuwe types komen met een grotere harde schijf maar aan het model zelf zal waarchijnlijk niks of iig niet veel veranderen.

Op het plaatje zie je gewoon een idee van iemand die met photoshop 2 iPods aan elkaar geplakt heeft, niet echt een handzaam formaat.

• AntiChris

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Topicstarter
Apple is niet echt een bedrijf wat oude modellen in de uitverkoop doet, op de Power Mac G4 na, die zelfs nu nog verkrijgbaar is. Ze hebben liever te weinig voorraad dan dat ze dingen dingen in de uitverkoop doen nadat er iets nieuwers is. Ik verwacht dan ook niet dat de oude modellen voor spotprijzen eruit gaan. De huidige iMac en Power Mac G5's staan nu niet voor niets op levertijd 7-10 dagen.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
AntiChris schreef op 06 juni 2004 @ 19:17:
Apple is niet echt een bedrijf wat oude modellen in de uitverkoop doet, op de Power Mac G4 na, die zelfs nu nog verkrijgbaar is. Ze hebben liever te weinig voorraad dan dat ze dingen dingen in de uitverkoop doen nadat er iets nieuwers is. Ik verwacht dan ook niet dat de oude modellen voor spotprijzen eruit gaan. De huidige iMac en Power Mac G5's staan nu niet voor niets op levertijd 7-10 dagen.
Apple zelf doet dat niet nee. Dealers daar in tegen bieden vaker leuke aanbiedingen aan van oudere modellen Apples. :)

kleurbleur.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 18:38:
[...]

Die iPod lijkt me niet waarschijnlijk, er zouden evt. nieuwe types komen met een grotere harde schijf maar aan het model zelf zal waarchijnlijk niks of iig niet veel veranderen.

Op het plaatje zie je gewoon een idee van iemand die met photoshop 2 iPods aan elkaar geplakt heeft, niet echt een handzaam formaat.
Tuurlijk, dat is een edit foto, er wordt wat af gespeculeerd, dit is ook een leuke: http://gallery.ipodlounge...?album=topn&cat=-4&page=1

De 4e generatie iPod lijkt er zeer binnenkort aan te komen. Op Appleinsider.com wordt vermeld dat rond september de nieuwe versie gaat komen met grotere harde schijf en 2" kleurenscherm met video outlet op de dock om de iPod aan de TV te kunnen koppelen.... dat zou echt perfect zijn!!! Hmmmm, filmpje kijken op de TV vanaf de iPod als het ff kan Mr. Jobs ! :*) http://www.appleinsider.com/article.php?id=472

Plus relletje door Toshiba: Apple livid over Toshiba 60GB hard drive blunder http://www.thinksecret.com/news/toshiba.html

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 21:48 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

MahRain schreef op 06 juni 2004 @ 17:37:
[...]

En om het hele MacRumors discussietopique maar even te herhalen:

De Brilliant Savings promotion voor de G5 (400 e-tjes korting bij een g5 en een cinema scherm) eindigt ook op 26 juni.

Gaan de prijzen van de huidige modellen trouwens naar beneden dan? Ik begreep van mijn locale dealer wel zoiets over de eMac modellen, to quote:

[...]

Daar is te zien dat de modellen toch wel erg in prijs daalden, gaat voor de G5 of oudere iMac ook zoiets gebeuren?
Nee, meestal schuiven de modellen door en blijven de prijsnivo's gelijk.

Maw, een Dual 2 voor de prijs van een dual 1,8 etc.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• dolby
  • Niet online
Cool, G5 dual 2.5ghz met vloeibare koeling, denk dat die voor mij is >:) www.macworld.co.uk/
" According to information that was briefly posted on Apple's UK Web site, the new Power Mac G5 will include dual processors across the board at up to 2.5GHz PowerPC G5, and a new liquid-cooling system and 8x DVD-R SuperDrive."

Afbeeldingslocatie: http://www.macworld.co.uk/images/news/8871/newG5.jpg

Dit maakt meteen duidelijk dat Steve de nieuwe iMac G5 onthuld op de komende expo :)

[ Voor 100% gewijzigd door dolby op 09-06-2004 14:11 ]

• KroeT
  • Laatst online: 22:33

KroeT

[...]

Ik weet t niet. Volgens mij is dat gewoon een simpele edit van een onbetrouwbare bron...

Peace is not simply the absence of war.

• dolby
  • Niet online
KroeT schreef op 09 juni 2004 @ 14:09:
Ik weet t niet. Volgens mij is dat gewoon een simpele edit van een onbetrouwbare bron...
Klopt wel hoor, stond al op de Apple UK pagina, btw alle Apple Store's zijn nu down :)

• KroeT
  • Laatst online: 22:33

KroeT

[...]

Als ze dat al aan zouden kondigen, doen ze dat op een grote beurs. Dit is geen kattepis namelijk :)

Toch nog steeds jammer dat ze de 3 GHz niet halen dan.

Peace is not simply the absence of war.

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Store is weer online. Nieuwe Powermacs op 2*2.5 en nog geen nieuwe schermen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Verwijderd

Twee 2,5-GHz PowerPC G5
1,25-GHz "frontside"-bus
/processor
512 KB L2-cache/processor
512 MB DDR400 SDRAM
Uitbreidbaar tot 8 GB SDRAM
160-GB Serial ATA-schijf
8x SuperDrive
Drie PCI-X-sleuven
ATI Radeon 9600 XT
128 MB DDR-videogeheugen
Interne 56K-modem

Nieuwste model nu kost € 3319,01

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Die vloestofkoeling vind ik wel mooi. Weet alleen niet wat ze gebruiken, want ze beloven onderhoudsvrije werking en een betere koeling. Dat kan ik helaas niet zeggen van huidige waterkoeling sets.

Afbeeldingslocatie: http://kiddyl.spymac.net/pics/G5_liquid_cooling.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door kiddyl op 09-06-2004 15:02 ]

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Verwijderd

We zullen het over een paar maanden wel horen hoe het systeem is met de vloeistofkoeling.
Voorlopig koop ik geen nieuwe systemen meer, ben nogal blut :)
Misschien volgend jaar weer (Bij de volgende G5's)

Verwijderd

over 1,5jaar koop ik een G5 3,5 Ghz hoop ik oid :P

• dolby
  • Niet online
Wat een lachertje is natuurlijk, zijn de standaard videokaarten :|
Geef je 3300euro uit heb je nog maar een ati 9600
De andere modellen zijn beetje kreupel gemaakt, de dual 1.8 kan nu maar 4 gb ram aan, " oude dual 1.8" kan 8gb aan, lijkt beetje op het oudere moederboard wat de 1.6ghz had.
En geen pci-x meer pfffff

[ Voor 78% gewijzigd door dolby op 09-06-2004 15:48 ]

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:21
ja, en dan moet je alsnog meer dan 300 euro dokken voor een 9800XT. waarom zijn die modellen zo duur ivm de pc versies?

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
Ze zijn uit!! Check appeltje punt en el...

2x2,5 Ghz en nieuwe videokaarten!!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

-RMW- schreef op 09 juni 2004 @ 18:27:
Ze zijn uit!! Check appeltje punt en el...

2x2,5 Ghz en nieuwe videokaarten!!
Check jij de topiclisting in dit forum eens:

Nieuwe G5 Powermacs met waterkoeling

Staat er alweer even ;)

LinkedIn
Instagram

• dolby
  • Niet online
Nieuwe iMac lijn in September.
http://www.apple.com/imac/
"iMac Availability
Apple has stopped taking orders for the current iMac as we begin the transition from the current iMac line to an all-new iMac line which will be announced and available in September. We planned to have our next generation iMac ready by the time the inventory of current iMacs runs out in the next few weeks, but our planning was obviously less than perfect. We apologize for any inconvenience to our customers."

Verwijderd

dolby schreef op 02 juli 2004 @ 00:13:
Nieuwe iMac lijn in September.
http://www.apple.com/imac/
"iMac Availability
Apple has stopped taking orders for the current iMac as we begin the transition from the current iMac line to an all-new iMac line which will be announced and available in September. We planned to have our next generation iMac ready by the time the inventory of current iMacs runs out in the next few weeks, but our planning was obviously less than perfect. We apologize for any inconvenience to our customers."
Ik vind het moeilijk om te voorspellen wat het nou zo ongeveer kan worden.
Waarschijnlijk wel een G5 dat heeft perongeluk iemand van IBM verklapt in een interview, liet hij weten dat er binnen een zeer korte tijd een G5 zou zijn die geschikt is voor de iMac.

Ik verwacht geen nieuwe PowerBooks.

• dolby
  • Niet online
iMac krijgt een G5 cpu, ik denk zo rond de 1.6-1.8ghz.
Jonathan Ives zal er wel iets leuks van hebben gemaakt, misschien wat Cube invloeden, zodat je een headless iMac kunt bestellen.
De barebone markt groeit gestaag en Apple was te duur een paar jaar geleden met de cube.
Ik verwacht ook dat de iMac leverbaar zal zijn met dual layer dvd brander en heel misschien weer kleuren zoals met de ipod mini.

[ Voor 8% gewijzigd door dolby op 02-07-2004 12:38 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.