[RedHat] Format '/BOOT' loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-02 20:47

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Als ik RedHat Linux 9 wil installeren loopt deze vast bij het formatteren van '/BOOT'. De computer sprint ineens uit en er volgen 8 piepjes...

Nu heb ik al geprobeert om alle partities van de schijf te halen, en daarna de installatie op verschillende manieren te doen (Custom, Desktop etc). Hielp niets...
Verder maakt het ook niet uit of ik de partities automatisch laat doen of handmatig doe. Ik heb ook al in de bios gekeken of de boot-sector-virusprotectie (Scrabble! :9) aan of uit stond. Uit dus; dus goed!

Het probleem is alleen bij deze PC. Bij anderen is er niets aan de hand.
Misschien even voor de weet: bij het (proberen te) installeren van Win2k loopt ie ook vast bij het kopieren van de bestanden :(

Specs:
PII 266Mhz
256 MB SDRAM
Maxtor 20 GB HDD
Lite-On 40x CD-ROM
MoBo: Yakumo P686LX

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:05

Arno

PF5A

Is de disk niet gewoon stuk? Steek er eens een andere disk in.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 16:04

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Dit lijkt me eerder een Hardware probleem dan een probleem van Redhat.

Net even opgezocht:
8 beeps Display Memory Read/Write Failure Indicates a memory error on the video adapter. Try re-seating the video card. If it still beeps, try replacing the video card or the memory on the video card.
Nou lijkt me dat dan weer niet geheel logisch 8)7 . Persoonlijk zou ik je HDD eens nader gaan onderzoeken en misschien daarna je IDE-Controller (extra kaartje erin :? )

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Had ik er ook even bij moeten zetten; als ik Win98 installeer dan is er geen probleem. Ik kan alles probleemloos gebruiken, installeren, verwijderen, aanpassen en noem maar op!

Heb nu bijv 16-bits kleuren (S3 Savage4) op 1024x768 draaien.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 16:04

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Tussen Win98 en Windows 2k/XP zit een wereld van verschil, vooral in de hardware aansturing. Het blijft dus een feit dat het probleem voor 99% zeker in de hardware zit.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Ik zou ook je geheugen voor de zekerheid maar ff checken (memtest86.com)

Want win98 gebruikt natuurlijk ook lang niet zo veel geheugen, dus als de fout aan het 'eind' van je geheugen zit...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 12:33 ]

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 12:30:
Ik zou ook je geheugen voor de zekerheid maar ff checken (memtest86.com)

Want win98 gebruikt natuurlijk ook lang niet zo veel geheugen, dus als de fout aan het 'eind' van je geheugen zit...
Daarbij begint linux aan het 'einde' te vullen van je geheugen in tegenstelling tot Win98, welke aan het 'begin' begint met vullen.

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Sorry dat de reactie even op zich liet wachten! Werk werk werk... :(

- Ik heb al geprobeerd een andere HD aan te sluiten; zelfde probleem.
- BIOS heb ik ge-update; helaas nog niet verholpen.

* Bastiaan heeft misschien op korte termijn ook even een extra videokaartje om te testen; je weet maar nooit...

Nou is het zo dat ik ook nog heb geprobeerd om via een live-CD Knoppix 3.2 te draaien; dit was geen probleem. Functioneerde perfectos! :?

@ Tuxed: Duurt dat memtest echt zo verschrikkelijk lang? Heb um 2x geprobeerd te draaien, maar moest het na 1,5 uur opgeven (toen pas op een paar % voltooid!). Vanavond laat ik 'm wel even helemaal draaien totdat het 100% voltooid is...

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Ik schreef zelluf op 07 juni 2004 @ 16:16:
Vanavond laat ik 'm wel even helemaal draaien totdat het 100% voltooid is...
Nou, na ruim 6,5 uur is ie dan toch eindelijk klaar. En helaas (of gelukkig); hier zat de fout niet...

Verwijderd

Bastiaan schreef op 08 juni 2004 @ 00:14:
[...]

Nou, na ruim 6,5 uur is ie dan toch eindelijk klaar. En helaas (of gelukkig); hier zat de fout niet...
Ik laat hem ook nooit helemaal draaien, meestal +- een uurtje, als ie dan geen fouten vindt kun je er van uit gaan dat je geheugen OK is.

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Andere videokaart (PCI i.p.v. AGP) baat ook niet...
Heb ook al geprobeerd alles los te koppelen, behalve videokaart, HD en CDROM. Alles komt met hetzelfde probleem.

Een enkele keer komt deze wel zo ver dat ie begint met het kopieren van de bestanden, maar daar hangt ie dan ook snel genoeg in...

Ik weet het nu ook even niet meer. 8)7
Iemand nog tips?
Pagina: 1