Toon posts:

Wie heeft problemen met combi Terratec Aureon Sky + nForce2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A7N8X-X moederbord (nForce2) met een Terratec Aureon Sky 5.1. Dat levert veel problemen op. Zo kan ik het Aureon Control Panel niet openen (de app crasht) en ook ATI's Multimedia Center doet niets meer (ook crash). Bovendien zijn er zo af en toe kortstondige haperingen te horen.

Ik heb Terratec er al over gemaild. Hun welwillendheid bevalt me heel goed, maar het enige dat ze me vertellen is dat ik m'n onboard geluidskaart en gameport moet uitschakelen. Die zijn echter al uitgeschakeld, dus daar zit het probleem niet in. Ook moest ik 'upgraden' naar versie 3.13 van de nForce-drivers, terwijl ik inmiddels al een veel nieuwere versie draai: 4.24 (WHQL certified).

Wie is bekend met dit soort problemen en eventueel met de oplossing ervan? Het wordt erg vervelend allemaal. Misschien downgraden naar 3.13? Maar waarom? Het heeft namelijk wél gewerkt onder 4.24, alleen nu niet meer...

Verwijderd

Ik heb exact dezelfde combinatie als jij en nooit problemen gehad.
Ik heb zelfs een tijdje beidde kaarten (onboard en de terratec) tegelijk draaiend gehad zonder problemen.
Ik heb ook een tijdje gehad dat ik ineens het menu'tje van terratec niet kon openen, maar dat was opgelost na een re-install.

Ik begrijp alleen dat ATI multimedia center niet? Ik weet niet wat dat is.

De Terratec draait iig zowiezo op die nieuwste drivers. (xxxxxxx.14 ofziets dacht ik).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 18:23 ]

• Sten Vollebregt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 15:27
Ik heb ook een Terratec Aureon Sky 5.1 met nForce2 mobo... werkt perfect.

Heb ook weleens probleem met control panel gehad, maar door de kaart te verwijderen en dan alle registry keys te deleten los je het zo op.

Onboard geluid drivers niet installeren bij 4.24 schijnt ook sound problemen op te lossen.

My case has so many fans that it hovers above the ground