Vreemde voltages op A7V133-VM?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 14:25
Ik kwam net een topic tegen waar iemand zijn voltages poste, en ik dacht voor de gein ook eens naar mijn voltages te kijken, toen ik dit tegen kwam:

Afbeeldingslocatie: http://www.3d-gamers.nl/volts.jpg

Wat mij opvalt is dat me 5v lijn wat te hoog is, en de 12v lijn te laag is. Speedfan ziet me chipset (KT133a) wel goed. Die 12v lijn lijkt me sowieso niet kloppen anders zou ik dit nu niet kunnen typen lijkt mij.

Overigens heb ik hier mee geen serieuse problemen ondervonden, of dit moet me hele slechte performance van me 9600xt verklaren onder sommige games.

Iemand enig idee wat hier fout kan zijn en of ik me zorgen moet baren?

edit:

Let niet op die 0rpm fan speeds, dit klopt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door m33p op 04-06-2004 11:50 ]

• Turkish
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Je kan het beste je voltages in je bios bekijken, komt vaak voor dat zo'n proggie het niet helemaal netjes uitleest namelijk (als je 12V echt zo laag zou zijn had je een probleem gehad met veel hardware dat die 12V toch echt nodig heeft :p ).
De slechte prestaties in games zou ik eerder toeschrijven aan de combi mobo, cpu en mem wat niet al te modern meer is ivm je grafische kaart ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Turkish op 04-06-2004 11:57 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• m33p
  • Laatst online: 12-08 14:25
Hmz, ja eigenlijk nog niet aan gedacht (sorry al sinds dinsdag weekend dus geen wekker gezet :P). Ik zal zo, als de downloads klaar zijn, even in m´n BIOS kijken wat daar voor een waardes staan en mijn post updaten.

Overigens heb ik wel die 12v (pentium?) stekker en die eeh mja nog andere pentium stekker er af geknipt. Daardoor is ie ook een keer thermischi uitgeslagen (zat tegen de behuizing aan, ´t afgeknipte stuk). Mischien issie daardoor een beetje rot geworden maar daar kom ik dan zo achter :)

[edit]
Ehm.. in bios kan ik alleen CPU temp en CPU Fan RPM snelheid aflezen (mja.. -VM board he...), dus dat bied geen uitkomst :/ Ik zal eens wat andere progs gaan proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door m33p op 04-06-2004 12:17 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Topic nr 2134234723987 over vreemde waardes in programmatje X

Meten is weten, op vage software vertrouwen is geen topic waard.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.