Ik heb sinds kort een wireless lan aangelegd. Ik heb een SMC routertje en een laptop draadloos aangesloten. Nu had ik eerst helemaal geen problemen met de verbinding. Echter toen ik de WEP beveiliging heb aangezet begonnen de problemen. Ik krijg wel een verbinding maar na een aantal minuten valt deze automatisch weg. Daarna vind hij zelf weer het draadloos netwerk en kan ik mij weer aanmelden, waarna hij weer na een tijdje wegvalt. Het vreemde is dat wanneer ik naar de 'Wireless connection status' kijk en bij het tabblad 'support' op 'repair' druk dan blijft de verbinding wel stabiel. Hij valt dan niet weg. Wat zou het probleem kunnen zijn. Ik heb trouwens de 128 bits WEP beveiliging aanstaan.
mmm welke settings bedoel je precies dan? Maar volgens mij heeft het hier niets mee te maken. De laptop schakelt ook niet in standby ofzo...Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 12:14:
check je power settings is in je laptop, misschien schakelt hij het kaartje uit
Wat is de afstand ongeveer ?
Welk OS?
Heb je al nieuw drivers gedownload?
Welk OS?
Heb je al nieuw drivers gedownload?
Ja dit artikel beschrijft precies mijn probleem! Maar is de oplossing die geboden wordt (het stoppen en starten van de service) van blijvende aard? Of moet je hem elke keer uitvoeren als de verbinding wegvalt?
Verwijderd
haha ik heb toevallig die zelfde onderdelen van SMC die jij nu ook hebt 
ik had bij een familie lid het EXACT zelfde probleem, en heb ten einde raad ook die service uitgeschakeld; probleem opgelost.
als je het eenmaal disabled, blijft dat ook zo bij de volgende reboot, dus klaas is kees
ik had bij een familie lid het EXACT zelfde probleem, en heb ten einde raad ook die service uitgeschakeld; probleem opgelost.
als je het eenmaal disabled, blijft dat ook zo bij de volgende reboot, dus klaas is kees
CiTrix, is het de SMC SMC2804WBR Barricade 54 Mbps dat je hebt?
Hoe zit het trouwens met de snelheid die je haalt, bevalt ie je buiten dit kleine probleempje?
Hoe zit het trouwens met de snelheid die je haalt, bevalt ie je buiten dit kleine probleempje?
Nee ik heb de SMC7004VWBR. Dit is de 11 Mbps versie. Maar hij bevalt mij verder prima hoor. Ik heb de router in de woonkamer staan en ik heb een perfecte verbinding. Heb alleen nog niet uitgeprobeerd of die over lange afstanden ook goed werkt. Ik woon namelijk in een flat en heb zodoende geen tuin. Maar voor in huis voldoet ie perfect. Nu maar hopen dat het wegvallen van de connectie ook is opgelost. Het lijkt er wel op want de verbinding is nog niet weggevallen.The.Force schreef op 05 juni 2004 @ 18:41:
CiTrix, is het de SMC SMC2804WBR Barricade 54 Mbps dat je hebt?
mmm op het moment van schrijven valt de verbinding weer weg. Moet ik die Wireless Zero configuration helemaal uitschakelen? Want wanneer ik dit doe kan ik mijn draadloze verbinding niet meer vinden. Wanneer ik hem weer aanvink dan komt ie wel weer terug, maar valt de verbinding na een tijdje weer weg...
Hoe zit het nu?
Valt de verbinding toch nog steeds weg als je dat doet wat op de MS site wordt beschreven? Moet je dit verhaal dus steeds opnieuw doen of blijft het voor altijd?
Valt de verbinding toch nog steeds weg als je dat doet wat op de MS site wordt beschreven? Moet je dit verhaal dus steeds opnieuw doen of blijft het voor altijd?
Kan het niet een probleem zijn dat je bevoorbeeld p2p'ed met teveel poorten open.
Zodat de router zoveel moet doen dat de cpu in het apparaat het een beetje benauwd krijgt ?
Zodat de router zoveel moet doen dat de cpu in het apparaat het een beetje benauwd krijgt ?
Is de workaround van die wired pagina de enige oplossing?
Echt irritant dit, zeker als je (zoals ik) een draadloos apparaat video laat streamen. Om de zoveel tijd klapt hij eruit, en om telkens de workaround toe te passen is nogal irritant.
-edit-
ah, nog beter die workaround doet niets bij mij.. gewoon de adapter erin en eruit
Echt irritant dit, zeker als je (zoals ik) een draadloos apparaat video laat streamen. Om de zoveel tijd klapt hij eruit, en om telkens de workaround toe te passen is nogal irritant.
-edit-
ah, nog beter die workaround doet niets bij mij.. gewoon de adapter erin en eruit
[ Voor 17% gewijzigd door cheiron op 26-04-2006 20:59 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
Pagina: 1