[Editable HTML iFrame] blokkeren van stukken tekst

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 01:33
Ik ben bezig met een HTML editor waarin je variabelen kan zetten. Ik maak gebruik van een stuk bestaande code die weer op een Editable IFRAME werkt met een HTML toolbar.

De rest (zoals het invoegen van variablen) heb ik zelf toegevoegd.
De variabelen moeten opvallen in de tekst, daarom krijgen deze een oranje kleur en worden omringt door de tags || en /|| (zodat ik verder in het proces weet waar de variabelen zitten)

Een variabele in de tekst kan er dus zo uitzien:

HTML:
1
Woonplaats: <FONT color=#e06500>||city/||</FONT> Dit is een test.

Alle tekst die je erna weer invoerd moeten dus buiten de </FONT> tag vallen, opzicht gaat dit redelijk goed. Behalve als je met backspace direct (zoals het er in HTML dan uitziet) achter de variabele gaat staan met de cursor en dan verder gaat met typen, dan word die tekst ook oranje en valt deze binnen de <FONT> en </FONT> tags.

Zou het dus mogelijk zijn dat je dat stukje dus <FONT color=#e06500>||city/||</FONT> af te schermen?? Zodat je het niet kan editen? en alle overige tekst buiten de <FONT> tags valt...

In het verdere proces worden de <FONT color=#e06500> en </FONT> tags die om een variabele heen staan er weer uitgefilterd.

Het is een beetje moeilijk uitleggen maar jullie snappen vast mijn probleem wel...

_/-\o_ _/-\o_

• Urk
Iemand?? :O

Verwijderd

Hmm, ik heb zo'n dinge es ontleed, ik kan je misschien wel helpen, maar kun je de javascript laten zien die jouw variabelen herkend en alle code die gemoeid is met die backspace en het eerstvolgende karakter dat je intypt?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

He Urk, lees dit eens voor de grap: Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

[q]Wat we ook duidelijk niet op prijs stellen:
• Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
Let daar even op wil je...

Daarnaast zou je ervoor kunnen kiezen om die <font> tag (niet doen, is lelijk en oud) pas toe te voegen indien je klaar bent.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Urk
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 11:22:
Hmm, ik heb zo'n dinge es ontleed, ik kan je misschien wel helpen, maar kun je de javascript laten zien die jouw variabelen herkend en alle code die gemoeid is met die backspace en het eerstvolgende karakter dat je intypt?
Bedankt voor je reactie, heb het e.e.a. even in een aparte omgeving gezet, kan ik je mailen en je de URL sturen?

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

Wat je zou kunnen doen is er een tag omheenzetten zoals <span> met een id en dan uitlezen waar je aan het typen bent. Daarvan kun je de de tag opvragen welke er omheen zit, en als je binnen de tag aan het bewerken bent alle events afkappen zodat er niet getypt kan worden.

Verder heb ik lang gezocht naar een oplossing hiervoor en ook niet echt gevonden, vorige stukje is maar een idee wat in me op komt na er nog eens over na te denken. Ik heb er alleen geen uitwerking van.

1 + 1 = 3

• Urk
GOTTER schreef op 04 juni 2004 @ 11:39:
Wat je zou kunnen doen is er een tag omheenzetten zoals <span> met een id en dan uitlezen waar je aan het typen bent. Daarvan kun je de de tag opvragen welke er omheen zit, en als je binnen de tag aan het bewerken bent alle events afkappen zodat er niet getypt kan worden.

Verder heb ik lang gezocht naar een oplossing hiervoor en ook niet echt gevonden, vorige stukje is maar een idee wat in me op komt na er nog eens over na te denken. Ik heb er alleen geen uitwerking van.
Hmmm...thanks!
Dat is wellicht niet eens zo'n slecht idee.....
Weet je ook hoe je kunt uitlezen in welke tag je cursor staat?

Verwijderd

Urk schreef op 04 juni 2004 @ 11:45:
Weet je ook hoe je kunt uitlezen in welke tag je cursor staat?
Uitlezen mbv het DOM, denk aan parentNode etc :)

• Urk
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 11:46:
[...]
Uitlezen mbv het DOM, denk aan parentNode etc :)
Never heard of that, heb je een kort en simpel voorbeeld hiervan misschien? _/-\o_

Verwijderd

Okey, dit neigt dus naar een scriptrequest...

http://www.google.nl/sear...torial&ie=UTF-8&hl=nl&lr=

Meer dan dit moet je echt niet van ons verwachten!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Urk, ga eerst zelf maar even knutselen. Als je er niet uit komt open dan nog gerust eens een topic over dat specifieke probleem (mits het uiteraard niet al in de search voorkomt).

Verder is kicken binnen 24 uur ongewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.