Volgens mij een simpel probleem maar na een tijd zoeken nog steeds niet gevonden.
Ik heb een tabel met daarin o.a. een 'thread', 'datum' en 'bericht' kolom.
Er zijn diverse berichten die als thread gebundeld zijn. Ik wil nu van iedere thread de laatste datum en bijbehorende bericht.
Het veranderen van de query in:
Weet iemand of wat ik wil mogelijk is en hoe de query aangepast zou moeten worden?
Ik heb een tabel met daarin o.a. een 'thread', 'datum' en 'bericht' kolom.
Er zijn diverse berichten die als thread gebundeld zijn. Ik wil nu van iedere thread de laatste datum en bijbehorende bericht.
code:
Dit levert inderdaad van iedere thread één rij op en de laatste datum (maxdatum) van ieder bericht klopt ook.1
2
3
| SELECT thread, datum, bericht, MAX( datum ) AS maxdatum FROM log GROUP BY thread |
Het veranderen van de query in:
code:
Dit 'werkt' maar geeft alleen de threads terug waarin één bericht voorkomt. Het lijkt dat het grouperen niet goed gaat en alleen threads met één bericht doorgelaten worden aangezien alleen hier de datum gelijk is aan de hoogste datum.1
2
3
| SELECT thread, datum, bericht, MAX( datum ) AS maxdatum FROM log GROUP BY thread HAVING datum=maxdatum |
Weet iemand of wat ik wil mogelijk is en hoe de query aangepast zou moeten worden?
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment