Toon posts:

Hoe achterhalen of en waarom mail niet aankomt? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het bedrijf waar ik werk hebben we 2 keer een berisping gehad, omdat we verzonden mail (van buitenaf het bedrijf) niet hebben ontvangen.

Nu ben in op zoek naar een programmaatje, of een instantie die je iedere dag een mailtje stuurt, zodat je kunt zien of je ook mail van buitenaf ontvangt.

(IK BEN NIET OP ZOEK NAAR EEN SPAMMER :-)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je niet beter op zoek gaan naar de reden dat mail zomaar verdwijnt?

Trouwens: Tweakers.net introduceert nieuwsbrief ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Spider.007 op 04-06-2004 10:41 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
aanmelden bij een mailinglist over iets... maakt niet uit wat, als je maar elke dag een mailtje krijg. Bijvoorbeeld 3voor12 van radio 3FM. Mail wordt elke avond rond 19:00 in mijn mailbox gedropt.

Als ik maar een beetje kan computeren

Verwijderd

Kan je je niet gewoon abonneren op een dagelijkse nieuwsbrief?

• jwchess
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:15
Spider.007 schreef op 04 juni 2004 @ 10:40:
Kun je niet beter op zoek gaan naar de reden dat mail zomaar verdwijnt?
^^^
Met stom.

Het lijkt mij idd wijzer om es te kijken _waarom_ die mail niet aan komt, provider-probleem of probleem op het interne netwerk. Anders weet je idd dat je mail niet aankomt, dat weet je nu ook, maar dan heb je de betreffende mail nog steeds niet gelezen!

Flickr

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:25

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zit me even af te vragen waarom jullie een berisping krijgen omdat e-mail niet aankomt. Aangezien e-mail over een publiek netwerk gaat, kunnen jullie _nooit_ garanderen dat e-mail dat aan jullie is geadresseerd ook daadwerkelijk aankomt :|

Lijkt me eerder dat de verstuurder een berisping moet ontvangen omdat hij niet gecontroleerd heeft of de bewuste e-mail wel is ontvangen??

of ben ik nu gek.. (retorische vraag, geen antwoord nodig :p)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan naar providers bellen / mailen om te vragen of je (of degene van buitenaf) op een blacklist staat, wat betreft mail... Want het kan ook zijn, dat je daarom geen mailtjes van buitenaf ontvangt...

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Ben het eens met Standeman. Daarnaast, de verzendende partij zou toch ten minste een NDR (Non-Delivery Receipt) gehad moeten hebben zodat ze e.e.a opnieuw kunnen zenden. Vervolgens, zie heeft je de berisping gegeven ? De verzender ? En trek je je daar echt iets van aan ? Wie zegt dat hun mailserver wel daadwerkelijk heeft verzonden ?

Als je Internet link regelmatig uit is, of je server vaak plat is of zo en je daardoor geen mail kunt ontvangen, vraag dan via je ISP een mail fallback aan. Die neemt dan mail op als je dat zelf niet kunt (mail server niet beschikbaar) en die je met BSMTP of TURN/ETRN kunt leeghalen.

Have Fun !

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Automatisch mail verzenden. > Hoe achterhalen of en waarom mail niet aankomt? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:20

John2B

I Love RAID5..!!

Ik heb altijd geleerd bij het troubleshooten van een probleem altijd te beginnen bij de bron, dus de verzendende partij. Stel dat het echt nooit is aangekomen waar moet je dan uberhaupt beginnen met zoeken, waarmee en waarna? (nu kan ik wel wat bedenken maar dat is niet het uitgangspunt)

De verzendende partij kan zien wanneer het mailtje de uitbox heeft verlaten en intern uitzoeken of het inderdaad het bedrijfsnetwerk ( of wat dan ook) heeft verlaten en via welke provider. ( doen zij zelf aan virusscanning voor uitgaande email, of heeft de provider problemen met mail gehad rond die tijd cq datum ect.ect.)

Kan de tegenpartij inderdaad constateren dat het bericht hun netwerk heeft verlaten dan kan je in je eigen logfiles of die betreffende email inderdaad rond die tijd of datum is binnen gekomen. (laat de tegen partij wel met harde bewijzen komen, zoals een stukje van de logfile waardat uit blijkt.

En ook niet vergeten te controleren of de zender het juiste adres heeft gebruiktvan de geadresseerde.!!!

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

John2b was me net voor. Het heeft inderdaad geen enkele zin om iemand dagelijks een mailtje naar jou te laten sturen omdat dat je nog geen enkele informatie geeft over die mails die niet aankomen.

Zorg dat je zekerheid krijgt of die emails wel echt verstuurt zijn (en aan het goede adres), en niet in het emailsysteem van de afzender zijn blijven hangen, en of ze wel bij jouw (of je mailprovider) zijn aangekomen.
Pagina: 1