ASUS ATI radeon 9600 + S3 != video overlay

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hallo,
ik zou graag full screen video's willen kijken op mijn TV als er een filmpje draait op mijn primare monitor, maar dit gaat om een of andere reden fout.

ik heb de volgende opstelling:
ASUS radeon 9600 vga verbinding naar mijn primare monitor LG 796FT plus 1152x864@32@100
ASUS radeon 9600 tv-out naar tv 800x600@16@60
S3 verge DX naar seconddary 15" monitor 1024x768@16@75 (in bios als pci boot)
nieuwste drivers wxp-w2k-catalyst-8-01-040421a-015419c

Als ik de radeon instel zoals het zou moeten:
- tv als clone
- tv niet als desktop
- overlay -> theater mode -> full screen -> 4:3
Dan vergeet hij de settings als ik het heb ingesteld, het werkt wel als ik in de bios AGP als start device zet. maar dan wordt mijn s3 niet gedetect en hen ik dus geen dual monitor.

Als ik eerst mijn pc boot als AGP start en dan alles instel, dan onthoud hij het wel, maar als ik dan stiekum weer boot als PCI (en de settings zijn onthouden) dan crashed hij als ik de functie wil gebruiken.

Tooltjes zoals tv-tool enzo die werken alleen bij nvidea kaarten, die het overgens altijd super hebben gewerkt, ik had vroeger altijd mijn tv als 3e screen en als er een filmpje op mijn primare monitor werd gestart dan deed hij keurig zijn werk en had ik goed full screen op mijn tv beeld.

Een paar dagen geleden heb ik mijn video kaart geupgrade (wilde deus ex 2 kunnen spelen) en nu werkt het dus niet meer. dit is voor mij zelfs een reden om naar de winkel terug te gaan om te zeggen dat "het ding niet werkt".
de drivers crashte trouwens ook toen ik het voor het eerst had geinstaleerd

Dus hierbij mijn vraag, weet iemand een driver/tooltje/instelling waardoor ik full screen een film op mijn tv kan kijken als er een filmpje wordt gestart op mijn primaire monitor?

edit:

ik heb het zelf al opgelost, voor de mensen die dezelfde problemen hebben, ik heb geupgrade naar de laatste beta van de ATI drivers
meuktracker: ATi Catalyst 4.6 beta

en nu werkt alles zoals het zou moeten.

[ Voor 8% gewijzigd door Madcat op 05-06-2004 14:28 ]