Toon posts:

128 mb met abit bh6

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik een extra 64mb heb toegevoegd heb ik veel problemen gekregen. Als ik rc5 draai is na een tijdje mijn explorer of "deze computer" vernaggeld, dwz vetgedrukte letters en ontbrekende menubalken. Als ik rc5 uitschakel is het probleem weg. Maar ook bij het converteren van mp3 naar wav loopt ie helemaal vast.
Ik heb ergens gelezen dat dit moederbord problemen kan geven met 128 mb.
Ik heb winhoos al opnieuw geinstalleerd en ook de cpu op normale snelheid helpt niet.
Iemand nog ideeen voor ik de kast ga openschroeven? BVD

bh6 1.1
cel400
asus tnt 16
ook sinds kort:
s3 virge 2e monitor

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40
RAM terug brengen...
Ik heb zelf ook en BH6 gehad, maar nooit problemen met 128 MB hoor...

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb zelf 256 en nooit problemen, misschien nog een reepje van 128 erbij?

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Zou et gewoon moeten doen, ik heb ook 128 mb met bh6 en doet het uitstekend!!
Misschien heb je twee verschillende merken en gaan die niet goed samen..?

Verwijderd

Heb je het toevallig bij funprice gekocht..... dit stukje had ik een tijdje geldenen geschreven.

"Ik heb bij funprice in arnhem 64 mb geheugen gekocht (ik kom uit amsterdam). Nadat ik het thuis had geinstalleerd kreeg ik allerlei problemen met het opstarten, ik kreeg constant dll errors.
Vervolgens heb ik een dimmtester opgehaald (www.dimmtester.nl), het geheugen bleek allerlei fouten te bevatten. Ik ben toen teruggeggaan naar arnhem (25,- voor een treinkaartje). Het geheugen zou nu gegarandeerd goed zijn. Toen ik thuis was heb ik het meteen getest met dimmtester, weerr kreeg ik allerlei foutenmeldingen. Het geheugen was dus weer corrupt. Ik heb toen uit kwaadheid het geheugen doorgebroken en weggedonderd....geen irritaties meer =) "

Verwijderd

Mijn systeempje lijkt verrekte veel op het jouwe (afgezien van de errors :)).

Ik heb ook een BH6 (maar dan met een c300a), met daarop een asus TNT/S3 virge en 2 reepjes van 64mb. Aan de config. kan het dus niet liggen.

Ik zou dat dimmetje inderdaad ff <a href="www.dimmtester.nl">testen.</a>

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
Hey je moet wel voor een link http:// zetten anders word het een interne link !

Maar 128 MB op BH6 moet geen probleem zijn, wat je nog kan proberen is de dimms in een ander slot zetten als je dat nog niet geprobeert had.

Paradigm: Shift happens.

Verwijderd

sorry verkeerde url http://www.dimmtester.com

Verwijderd

Topicstarter
Oke jongens jullie hebben gelijk, nadat ik de dimm verwijderd had bleef het probleem bestaan. Daar licht het dus niet aan. Als ik bv. rc5 maximaliseer (gui.versie)reageert het niet meer.
Maar ik weet zeker dat ik er ergens iets over gelezen heb. Voor de zekerheid zal ik toch maar even die tester gaan draaien, tanx to all!
Pagina: 1