Ok mensen, ik zal even kort de situatie beschrijven. Ik heb een oude PC, waar het internet op binnenkomt via een USB modem van Alcatel. Nou heb ik sinds kort een nieuwe pc gekocht, waar ik geen internet op ontvang. Ik was van plan een netwerk tussen deze 2 computers aan te leggen, om zo te kunnen internetten (alleen zolang de oude pc aanstaat) en ook spelletjes te kunnen spelen.
Ik heb toen een LAN kaartje gekocht (goedkope, maar goed genoeg voor het doel waar ik het voor gebruik), een UTP crossed kabel en dat was het. De nieuwe computer heeft een onboard netwerkkaart. Ik heb de netwerkkaart (Sweex Lancard 10/100 PCI R2.2) gemonteerd, UTP kabel aangesloten op beide computers maar krijg het volgende probleem.
NIEUWE PC geeft aan dat hij een LAN heeft gevonden
OUDE PC geeft aan dat A network cable is unplugged
daarnaast herkent de oude pc mijn netwerkkaart (van Sweex dus) niet als een Sweex kaart, maar als een Realtek 8139 Family PCI ethernet NIC #2
bovendien gaat de LED van de netwerkkaart niet branden zodra de kabel erin zit
krijg dus geen verbinding tussen de twee computers. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen, of waar het probleem aan zou kunnen liggen. Het ligt dus niet aan mijn nieuwe pc, die gewoon aangeeft dat er een LAN gevonden is
even specificaties voor de duidelijkheid misschien:
OUDE PC:
WIN XP proffesional SP1
Sweex 10/100 Mbit lancard
NIEUWE PC:
Win XP proffesional SP1
Asus mobo onboard netwerkkaart (400 Mbit)
dankje voor jullie help, ik weet niet gek veel van netwerken, dus ben erg blij met elke hulp
Ik heb toen een LAN kaartje gekocht (goedkope, maar goed genoeg voor het doel waar ik het voor gebruik), een UTP crossed kabel en dat was het. De nieuwe computer heeft een onboard netwerkkaart. Ik heb de netwerkkaart (Sweex Lancard 10/100 PCI R2.2) gemonteerd, UTP kabel aangesloten op beide computers maar krijg het volgende probleem.
NIEUWE PC geeft aan dat hij een LAN heeft gevonden
OUDE PC geeft aan dat A network cable is unplugged
daarnaast herkent de oude pc mijn netwerkkaart (van Sweex dus) niet als een Sweex kaart, maar als een Realtek 8139 Family PCI ethernet NIC #2
bovendien gaat de LED van de netwerkkaart niet branden zodra de kabel erin zit
krijg dus geen verbinding tussen de twee computers. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen, of waar het probleem aan zou kunnen liggen. Het ligt dus niet aan mijn nieuwe pc, die gewoon aangeeft dat er een LAN gevonden is
even specificaties voor de duidelijkheid misschien:
OUDE PC:
WIN XP proffesional SP1
Sweex 10/100 Mbit lancard
NIEUWE PC:
Win XP proffesional SP1
Asus mobo onboard netwerkkaart (400 Mbit)
dankje voor jullie help, ik weet niet gek veel van netwerken, dus ben erg blij met elke hulp