JBL subwoofer naast verwarming ?

Pagina: 1
Acties:
  • 467 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 22:41

Badderbeest

De enige echte

Topicstarter
hullo, ik ben net verhuist en ik ben nu bezig met mijn JBL SCS 178 5.1 setje ophangen. Over de plaatsing van de Actieve Subwoofer ben ik nog niet helemaal uit. Aan de achterkant zitten namenlijk een aantal koelribben en ik wil de SUB eigenlijk naast mn tv plaatsen en das net naast een verwarmingsradiator... hier kan ik namenlijk het beste de kabeltjes wegwerken enzo. Maar kan dat van de winter geen kwaad zon "hete" radiator op 10 cm van die koelribben?

alvast bedankt

De enige echte

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

de koelribben zitten er niet voor niks en ik weet niet hoe warm jouw radiatoren worden in de winter... met een wat ouder huis en oudere verwarmingsketel worden de radiatoren loeiheet. Dan zou ik de sub er zeker niet naast zetten, dan worden de koelribben verwarmribben.

Bij nieuwere huizen en cv-ketels wordt vaak langer en op een lagere temperatuur gestookt (is veel zuiniger). Dan blijven de radiatoren constant warm ,maar worden niet heet. Dan kan het volgens mij niet zoveel kwaad om je sub ernaast te zetten, maar ja, zoals je zelf denk ik ook al weet: Je kan de sub er het best helemaal niet bij zetten.

In de zomer ka n het ook warm worden, dus als de lucht bij de sub niet warmer dan 30 graden wordt, dan moet het geen problemen geven zou ik zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 04-06-2004 09:49 ]

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 22:41

Badderbeest

De enige echte

Topicstarter
mja je hebt wel gelijk, ik zoek wel een ander plaatsje voor mn subje, beter een stomme plek dan een kapotte sub. de radiatoren zijn van het type "wordt loeiheet als je de knop maar ver genoeg naar rechts draait" dus niks geen LT-systeempje
thanx voor het bevestigen van mijn vermoeden ;)

De enige echte

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Mischien een offtopic tip maar probeer eens te expirimenteren met de max. temperatuur van je CV, zelfs als je geen HR ketel hebt scheelt een lagere stooktemperatuur flink in de stookkosten. Zeker als het niet vriest zou je met een maximale temperatuur van 60 graden het wel moeten halen, als de kachel het komende winter niet bij kan houden kan je de temperatuur wel weer wat hoger zetten. (Nu maar hopen dat je je cv temperatuur in kunt stellen ik weet niet of het op alle modellen kan)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

m.m schreef op 04 juni 2004 @ 10:58:
Mischien een offtopic tip maar probeer eens te expirimenteren met de max. temperatuur van je CV, zelfs als je geen HR ketel hebt scheelt een lagere stooktemperatuur flink in de stookkosten. Zeker als het niet vriest zou je met een maximale temperatuur van 60 graden het wel moeten halen, als de kachel het komende winter niet bij kan houden kan je de temperatuur wel weer wat hoger zetten. (Nu maar hopen dat je je cv temperatuur in kunt stellen ik weet niet of het op alle modellen kan)
klopt, eventuele waterboilers in het ding uitzetten scheelt ook aanzienlijk. HR + modulerende thermosstaat ook, dan wordt het geleidelijker gedaan. Flink veel isofer in het dak ook :) Tot zover deze verbouwtips ;) (heb er inmiddels ervaring mee :P )

Hoe warm wordt die sub van zichzelf wanneer je hem echt vol belast trouwens?