Lichte schokken in filmbestand

Pagina: 1
Acties:

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:39
Hallo,

Ik heb Windows XP SP 1 en het Kazaa Lite Codec Pack 226a Full.

Als ik nu een filmbestand open, zoals bijvoorbeeld mijn Star Trek Voyager film (Xvid), dan gaat alles altijd vloeiend, behalve als ik bijvoorbeeld de Voyager zelf zie in de ruimte, als die vliegt, dan zie ik hele lichte schokjes. Ook in de allereerste Episode heb je net als bij Star Wars zo'n scrollende tekst aan het begin. Die schokt ook heeeel lichtjes. Ik weet niet of dit normaal is, maar in de rest van de film is het gewoon perfect vloeiend... valt het meer op als ik 'enviromental dingen' op het scherm zie?

In de Pianist zag ik dat ook al (Xvid). Op mijn TV toen er een panorama view van ruines werd getoond ging ie licht schokken...

Hoe kan dit? Is er een oplossing? Ik heb het K-Lite Codec Pack geuninstalleerd, FFDSHOW codec ding geprobeerd en K-Lite Mega Pack 1.02 geprobeerd => geen positief effect...

Mijn vraag; is dit normaal of kan er iets aan gedaan worden? Hoe komt het?

Bedankt!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mischien is je computer niet snel genoeg. Vroeger had ik dat ook op m'n oude Celeron. Die kon het gewoon niet aan.

[ Voor 39% gewijzigd door El Cid op 04-06-2004 09:09 ]

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:39
Mijn 1800+ met 512 MB Ram is wel snel genoeg hoor :)

Verwijderd

WizZie- schreef op 04 juni 2004 @ 17:49:
Mijn 1800+ met 512 MB Ram is wel snel genoeg hoor :)
Misschien niet als je er een videokaart uit 1980 in hebt zitten :+

Volgens mij ligt het aan de manier van comprimeren. Een maat van me had ook alle seizoenen van StarTrek gekeken. Bij bepaalde afleveringen bleek het wel te zijn en bij sommigen niet. De films die soepel gingen bleken van een andere bron te komen dan die wel schokten.