Toon posts:

Kan BIOS niet vinden op ASUS-bord

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me belt me net op met een mededeling dat hij een nieuw moederbord, processor en geheugen gekocht en geïnstalleerd heeft. Alleen krijgt hij aan het begin van het opstarten een melding dat hij de BIOS niet kan vinden en nu moet hij steeds op escape drukken om verder op te starten. Hij zegt dat hierdoor zijn videokaart (een of andere geforce) en netwerkkaart het niet (goed) doen. Ik heb zelf nooit met een dergelijk probleem te maken gehad en vraag me af hoe ik dit voor hem zou kunnen fixen... Heeft iemand misschien tips wat ik zou kunnen proberen? :)

Verwijderd

Dat heb ik ook ooit wel eens gehad, en dat kwam bij mij door instabiel overclocken! Als ik dan de pc uitzet en even wacht, doet de bios het weer. (Asus p4p800)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-08 14:24

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

als ie in windows kan komen gewoon via flash tooltje laatste bios flashen. lijkt me niet zo moeilijk ;)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hij heeft net een nieuw moederbord, dan kan hij lezen in de handleiding wat er mis is en hoe hij het op moet lossen...lukt dat niet, dan kan hij naar de winkel terug? Ik krijg niet de indruk dat een van jullie beiden ook maar iets aan extern referentiemateriaal geraadpleegt heeft voordat je hier je vraag stelde.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:26

Outerspace

Admin General Chat
Verder moet je even kijken als je bios resetten het probleem oplost:
ff batterijtje er uit halen, en er weer instoppen.

Verder moet je ff wat meer info geven hoor ;) zoals wat hier onder staat
• geef een exacte omschrijving van het probleem, compleet met de eventuele foutmeldingen, en wanneer het zich voor doet
• geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugen chips indien geheugengerelateerd, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
• geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt
• geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is)
• geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?)
• vergeet vooral niet te vermelden wat je allemaal al hebt getroubleshoot met de Hangen en opstartproblemen troubleshooter en wat de resultaten ervan zijn
• En niet onbelangrijk: vat het probleem samen in een zo duidelijk mogelijk topictitel. Dus niet "pc probleem", maar bijvoorbeeld "Asus P4P800 Deluxe crasht met BAD_POOL_CALLER".

[ Voor 77% gewijzigd door Outerspace op 04-06-2004 09:04 ]

Wauw, een sig!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sorry, we kunnen hier niks mee. Je geeft geen specificaties van het systeem vrij en je vermeldt geeneens om welke BIOS het gaat: videokaart-BIOS? mobo-BIOS? SATA-BIOS? RAID-BIOS? etc.. Ook de exacte foutmelding is ons volledig onbekend.

Herlees eens het PMG Beleid wat betreft "Help, mijn PC doet het niet!" topics, zoals ook van jou in de "Let op" tekst bovenaan in New Topic wordt gevraagd B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.