44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Dus je tv stoort als jij je pc aanzet 
Probeer eens je tv wat verder weg te zetten of op je tv ff fijnafstemming gebruiken
Probeer eens je tv wat verder weg te zetten of op je tv ff fijnafstemming gebruiken
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Heb je laatst zitten overclocken? Heb je laatst in de BIOS lopen spelen?
Probeer eens met de instelling 'Spread Spectrum' te spelen om zo de invloed van EMI te beperken
Probeer eens met de instelling 'Spread Spectrum' te spelen om zo de invloed van EMI te beperken
Verwijderd
Loopt de tv-kabel toevallig langs de computer?
Dan kan hij gaan storen. Ook kan de tv gaan storen als er een ander elektronisch apparaat in de buurt staat.
Dan kan hij gaan storen. Ook kan de tv gaan storen als er een ander elektronisch apparaat in de buurt staat.
Verwijderd
Als er geaarde wandcontactdozen gebruikt worden heb je ook minder kans op storing. Het kan n.l. zijn dat de storing op het lichtnet zit.
TV heeft altijd zo gestaan net als computer. Zal dat fijnafstemming effe proberen, zit wel op mijn sony tv meende ik.-DomiNator- schreef op 04 juni 2004 @ 08:38:
Dus je tv stoort als jij je pc aanzet
Nee heb verder niets overgeclockt. Die van mij draait al tijden AMD Athlon 1200@1400BalusC schreef op 04 juni 2004 @ 08:46:
Heb je laatst zitten overclocken? Heb je laatst in de BIOS lopen spelen?
Nope heb gewoon een standaard kastje zonder toeters en bellen. Naja op een groot aantal koelers naVerwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 08:47:
De kooi van Faraday niet helemaal gedicht? Raampje in je pc zitten?
Nee Tv kabel loopt er totaal niet langs. Er loopt wel een UTP kabel achter Tv langs vanaf Speedtouch naar PC. Maar die heeft der ook altijd al gelegen.Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 08:50:
Loopt de tv-kabel toevallig langs de computer?
Stop contact is niet geaard. Maar zou ook niet verplicht zijn dacht ik omdat het 2 maanden geleden nog niet zo was. En er is niets veranderd aan PC. Alleen heeft er een x een wireless kaartje in gezeten maar die zit er nu inmiddels ook niet meer in.Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 08:57:
Als er geaarde wandcontactdozen gebruikt worden heb je ook minder kans op storing. Het kan n.l. zijn dat de storing op het lichtnet zit.
Aarding PC is ALTIJD verplicht.
Het kan goed gaan (ik typ hier ook op een PC die ongeaard aangesloten zit), maar zeker bij dit soort problemen moet je daar als eerste naar kijken.
En dat het maanden geleden wel goed ging zegt niets, sterker nog het is een van de hardnekkigste en irritantste redeneerfouten. Auto's gaan ook stuk terwijl ze het maanden geleden prima deden. Waarom zou dat voor electronica niet zo zijn
Het kan goed gaan (ik typ hier ook op een PC die ongeaard aangesloten zit), maar zeker bij dit soort problemen moet je daar als eerste naar kijken.
En dat het maanden geleden wel goed ging zegt niets, sterker nog het is een van de hardnekkigste en irritantste redeneerfouten. Auto's gaan ook stuk terwijl ze het maanden geleden prima deden. Waarom zou dat voor electronica niet zo zijn
Oslik blyat! Oslik!
Nou aangezien der niets merkbaar kapot is zou ik niet weten waarom die nou moet storen.dion_b schreef op 04 juni 2004 @ 12:52:
Aarding PC is ALTIJD verplicht.
En dat het maanden geleden wel goed ging zegt niets, sterker nog het is een van de hardnekkigste en irritantste redeneerfouten. Auto's gaan ook stuk terwijl ze het maanden geleden prima deden. Waarom zou dat voor electronica niet zo zijn![]()
Verwijderd
Je hebt het pas sinds een paar dagen:
- wat is er veranderd in die tijd?
- heb je al 1 voor 1 apparaten uitgezet / kabels losgetrokken om te debuggen?
- is er een coaxkabel losgetrokken of anderszins beschadigd (buitenmantel)
Een ongeaarde PC kan in ieder geval een stuk minder zijn EMI kwijt als een geaarde PC.
Ik heb ook eens een dergelijke situatie gehad, maar toen bleek dat de kat net 1 stekker half had uitgetrokken waardoor de meest gevoelige zenders alleen storing vertoonden.
- wat is er veranderd in die tijd?
- heb je al 1 voor 1 apparaten uitgezet / kabels losgetrokken om te debuggen?
- is er een coaxkabel losgetrokken of anderszins beschadigd (buitenmantel)
Een ongeaarde PC kan in ieder geval een stuk minder zijn EMI kwijt als een geaarde PC.
Ik heb ook eens een dergelijke situatie gehad, maar toen bleek dat de kat net 1 stekker half had uitgetrokken waardoor de meest gevoelige zenders alleen storing vertoonden.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 16:02 ]
Zal ik even thuis moeten nakijken, maar bedankt in ieder gevalVerwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 16:06:
Storing kan op 2 manieren van je PC bij de TV komen
1.) Via de lucht door electromachnetische straling (niet eng of zo, is gewoon normaal).
2.) Via bekabeling.
Laten we eerst uitzoeken welke van de 2 hier het geval is!
1) zou je kunnen beinvloeden door de afstand tussen PC + kabels groter te maken t.o.v. de TV + kabels. Denk er ook aan dat alle kabels aan de PC kunnen uitstralen en dat alle kabels aan de TV dit op kunnen pikken.
2) De TVkabel zit niet in je PC, blijft alleen 220 over. Lijkt me vreemd dat het dit zal zijn hoor. Maar je kunt altijd even proberen. Pak een verlengsnoer en sluit de PC aan op een hele andere groep.
Ik verwacht dat het op 1 uit zal komen. Dit kun je vermoedelijk oplossen door kabels anders te leggen en PC dicht te maken en aarde aan te sluiten.
Je hebt toch wel de afscherming van je COAX kabel verbonden met de behuizing he? Dit is geen hele vreemde vraag, ik heb laatst ergens meegemaakt dat die afscherming gewoon weggeknipt was en niet verbonden was!
Pagina: 1