[XP]Restoren

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik heb 2 dagen geleden een vreemde foutmelding gehad en na herstart kreeg ik steeds bsod met unmountable boot volume. Uiteindelijk is dus de hele schijf corrupt en heb ik met een herstel programma de boel kunnen recoveren. Helaas niet in de oorspronkelijke vorm, maar gewoon de bestanden in de mappen, enz.
Deze heb ik op een andere hardeschijf gezet en eigenlijk wou ik nu weer dat ik die Windows die hersteld is, opnieuw kon gebruiken. Heb dus die gerecoverde bestanden allemaal op een lege hardeschijf gezet.
Iemand enig idee of dat met de Windows Recovery Console moet, of zoiets als Partition Magic?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

Helaas niet in de oorspronkelijke vorm, maar gewoon de bestanden in de mappen
als de bestanden niet in oorspronkelijke vorm zijn... nee wacht... ik snap de hele zin niet. wat bedoel je met "niet in de oorspronkelijke vorm" ?

heb je gewoon maar wat losse bestanden op je HD staan of zo? of heb je HD recovery software gebruikt en heeft die de namen van de folders niet meer kunnen achterhalen?

als je de juiste map- en bestandsnamen hebt kan je proberen een herstel uit te voeren met de recovery console zodat je bootrecord hersteld wordt. misschien dat je dit zoekt?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Mijn eigenlijke doel was gewoon om die hardeschijf in dezelfde staat terug te zetten, dus 4 partities. 1 boot en 3 data, maar dat ging niet, alle data heb ik op een andere hardeschijf gerestored en die boot partitie heb ik ook alle bestanden van op een andere hardeschijf gerestored. Hierna heb ik die oude hardeschijf geformatteerd en toen daarop die bestanden van de boot partitie gezet. Inderdaad had ik zelf ook al zo een flauw vermoeden dat ik met de recovery console eea moest herstellen dan. Bedankt!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Update:
Windows boot nu weer, alleen krijg ik geen aanmeldscherm, ookal laat ik de pc een tijdje aanstaan dan. Hoe kan ik dat nog evt. oplossen? Ook weer met recovery console?
Oh ja starten in veilige modus gaat helaas ook niet, komt die niet verder als het zwarte scherm met XP versie enz.

[ Voor 35% gewijzigd door SuB-Gold op 04-06-2004 16:40 ]