[zonnet] Verhoogd de prijs per direct ?

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik zag gisteren op m`n afschriften dat het zonnet gedeelte van m`n Zon Extra aansluiting is gestegen van 99 euro per 2 maanden naar 108 euro per 2 maanden, zonder verder ook maar iets aan te geven, volgens mij mag dit niet zomaar maar wat moet ik doen om dit terug te draaien ? BBNED kan hier nog niet, en zat op zich wel goed bij zon.

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:49

netblade

Sunrise

raymonvdm schreef op 04 juni 2004 @ 00:57:
Ik zag gisteren op m`n afschriften dat het zonnet gedeelte van m`n Zon Extra aansluiting is gestegen van 99 euro per 2 maanden naar 108 euro per 2 maanden, zonder verder ook maar iets aan te geven, volgens mij mag dit niet zomaar maar wat moet ik doen om dit terug te draaien ? BBNED kan hier nog niet, en zat op zich wel goed bij zon.
hmmz zag je message op t zonnet forum. Hebben ze geen brief gestuurd of zoiets? Lijkt me toch dat je mensen schriftelijk moet inlichten. Anders mag je kosteloos opzeggen...

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Verwijderd

raymonvdm schreef op 04 juni 2004 @ 00:57:
Nou weet ik niets over zonnet, maar kan het niet zijn dat je een downloadlimiet hebt en daar overheen bent gegaan?
Als ze de prijzen willen verhogen om wat voor reden dan ook, moeten ze je daar toch echt van op de hoogte stellen. Per brief, en niet via een of ander emailtje.

Verwijderd

uit hun AV:
15.2 Zon behoudt zich het recht voor het verschuldigde maandelijkse tarief te wijzigen. Met name behoudt Zon zich het recht voor om een piek-uren tarief in te voeren. Voor het geval een dergelijke wijziging nadeel voor de Gebruiker met zich meebrengt zal de Gebruiker gerechtigd zijn de overeenkomst op te zeggen, met ingang van de datum waarop een dergelijke wijziging zal worden doorgevoerd. Zon zal in die gevallen, op verzoek van de Gebruiker maximaal een compensatie bieden zoals beschreven in 17.4 van deze voorwaarden.
kortom: er staat nergens dat ze het hoeven te melden, maar je mag altijd opzeggen als het duurder wordt.
(17.4 gaat over restitutie van betaalde bedragen)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 07:24 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:07
Zonnet kennende heb je eerder te maken met een verkeerd berekende factuur, zijn ze nogal goed in daaro :X

Ik zou even bellen met ze :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 07:24:
uit hun AV:

[...]quote:
15.2 Zon behoudt zich het recht voor het verschuldigde maandelijkse tarief te wijzigen. Met name behoudt Zon zich het recht voor om een piek-uren tarief in te voeren. Voor het geval een dergelijke wijziging nadeel voor de Gebruiker met zich meebrengt zal de Gebruiker gerechtigd zijn de overeenkomst op te zeggen, met ingang van de datum waarop een dergelijke wijziging zal worden doorgevoerd. Zon zal in die gevallen, op verzoek van de Gebruiker maximaal een compensatie bieden zoals beschreven in 17.4 van deze voorwaarden.

kortom: er staat nergens dat ze het hoeven te melden, maar je mag altijd opzeggen als het duurder wordt.
(17.4 gaat over restitutie van betaalde bedragen)
Dit soort passages staat volgens mij in bijna elke AV. Natuurlijk heeft een bedrijf het recht om tarieven etc te wijzigen. Maar dit MOET dan wel aan de klant worden gecorrespondeerd.
"met ingang van de datum waarop een dergelijke wijziging zal worden doorgevoerd".
De klant moet deze datum dus wel weten, dus een brief is dan wel zo netjes/verplicht. Nu heeft TS al een rekening gehad waarin mogelijk het tarief al is gewijzigd. Zonder dat hij dat weet en zonder dat hij de mogelijkheid heeft gehad om de overeenkomst te ontbinden.
Het kan natuurlijk ook een verkeerde rekening zijn, maar dat horen we dan wel van TS.

• TheJoker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ballebek schreef op 04 juni 2004 @ 07:43:
Zonnet kennende heb je eerder te maken met een verkeerd berekende factuur, zijn ze nogal goed in daaro :X

Ik zou even bellen met ze :)
... of een plotselinge en spontane omzetting van actievoorwaarden :P ...

Ik zou even een mailtje sturen naar rekening@zonnet.nl
Tis erg druk dus het kan zijn dat je over een paar dagen pas antwoord krijgt, maar het is wel de goedkoopste manier :)

[ Voor 1% gewijzigd door TheJoker op 04-06-2004 14:01 . Reden: don't you just Hat3 typo's? ]

Tweakers.net profiel | Computer specs | BF2 stats

Pagina: 1