Airflow in casemod

Pagina: 1
Acties:

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Hey mensen,

Ik ben bezig met een divx bakkie te maken. Alleen nu zit ik te klooien met die airflow. Kan ik nu het beste fan 1 en 2 koude lucht erin laten blazen en fan 3 de lucht eruit? Fan 1 en 2 zitten precies tegen over elkaar.

Mijn pa vindt veel best, maar aan de PSU en de ijzeren behuizing wordt niet gekloot. Omdat ik ook met de stroomtoevoer van het moederbord zit, kan de PSU niet aan de andere kant oid. Het moederbord en PSU zitten dus eigelijk vast in het ontwerp. De cdrom speler moet in het midden.... Dus dan blijft er maar 1 plek over voor de hd's :)

Ik wilde eerst waar nu de psu zit, de coolers plaatsen, leek me het handigste maarja dat kan dus niet :/ .

Of zou het geen niks uitmaken?
Plaatje 1 :
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/disco/got/divxbak.JPG
en de bedoeling van de voorkant (voor de mensen die het interreseert) Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/disco/got/vabewerkt.JPG

offtopic:
Ik heb ook zo'n IR AB gemaakt met zo'n TSOP. Komen die signalen nu echt via de voorkant binnen of via de bovenkant(met dat bobbeltje). Ivm met inbouwen van dat ding }:O

[ Voor 4% gewijzigd door Waypoint op 04-06-2004 00:55 ]

Verwijderd

99 euro bij lidl ? DVD speler die ook divx kon afspelen :D

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

heeft die ook harde schijf en netwerk? nee dus moet je alles alsnog fikken op cd/dvd ben je het hele voordeel (en de lol van een mod) van een divx bakkie kwijt.

weet iemand nog een leuke signature?

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

als het kan zou ik beide hardeschijven aan de linkerkant doen en een kwartslag draaien en dan 1 a 2 cm boven elkaar, dit ivm de bekabeling die je anders door je hele kast hebt lopen.
dan kun je de rechterfan misschien gebruiken om via een fanduct van wat pvc buizen ofzo direct over je cpu te laten blazen.

edit: sorry had moeten editten :X

[ Voor 6% gewijzigd door snooze op 04-06-2004 10:29 ]

weet iemand nog een leuke signature?

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zit volgens mij wel goed met je fans. Veel meer opties heb je niet, of wel ;). Enige gevaar is dat de inlaat van 1+2 op elkaar botsen en de airflow afremmen. Maar dit zal in de praktijk wel meevallen. De airflow zal ook naar de goede kant worden afgebogen worden door fan 3 en je PSU fan.

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
Waar je misschien ook even over na moet denken:
Ik neem aan dat er geen zware processor, mobo en videokaart in je divx bak zitten. Of je harde schijf veel warmte produceert weet ik niet, maar heb je wel zoveel fan's nodig? Om de hele tijdvan dat geblaas van fan's te horen als je een film kijkt is ook niet alle namelijk.

En nog even wat anders: Je kan natuurlijk ook ducts aanleggen om de lucht door je kast heen te leiden.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:35

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik zou fan 1 en 2 idd laten blazen en de lucht er door fan 3 en de voedingsfan eruit laten zuigen. Zo blijven de hd's iig goed koel wat weer bevordelijk is voor de levensduur.

4 fans heeft wel als voordeel dat je ze allemaal op een laag voltage (5 volt) kunt laten draaien terwijl je toch nog een goede airflow hebt en vrijwel geen geluid. De hd's maken dan waarschijnlijk meer lawaai.

[ Voor 6% gewijzigd door _Ernst_ op 04-06-2004 10:49 ]

Last.fm

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 10:21:
99 euro bij lidl ? DVD speler die ook divx kon afspelen :D
offtopic:
Ja, maar wat is daar leuk aan? :r. Mij gaat het om de lol. Ik ben al een hele poos bezig om alles via de afstandsbediening voor elkaar te krijgen. Da's de fun ervan.
Straks heb ik (hopelijk) zo'n mooie eigen gemaakte bak, waar ik trots op kan zijn. Zo'n ding heeft niemand...... :'-) Je moet ook niet 1,2,3 alles in een bak rammen. Ik ben via mijn gewone pc alles aan het uitproberen, moet nl nog steeds ergens geheugen vandaan zien te scharrelen :( .

Ik kan anders wel ff zeggen wat er allemaal in komt,ivm de warmte...

*Thunderbird 1 gig (met zo'n grote heatsink + klein ventilatortje erboven)
*MSI K7t277 pro 2.0
*256 mb ddr
*Gforce 2 mx 440
*1x6.4 gig HD (quantum dacht ik)
*1x8 gig HD (geen idee welk merk, moet heb nog ophalen)
*PSU 350 (qtec )

Ik wil het wel symetrisch bouwen, niet aan de ene kant wel een fan en de andere niet. Ik zou natuurlijk wel gewoon 2 fan guards kunnen plaatsen en achter de ene niks zetten natuurlijk.....

Dat met idee met die hardeschijven draaien en dat fanduct is een goede, die onthoud ik :Y) .

Alleen ff over dat op 5 volt laten draaien hè. Ik heb van de mycom van die dingen voor 5 euro gekocht die een sensor schijnen te hebben(geen idee hoe die de temperatuur moet zien maar goed...... )

Ik heb ze ff aangesloten op mijn huidige pc, maar ik hoorde hem echt niet (of het moet komen omdat ik zo'n qtec 550 watt kreng heb 8)7 )

offtopic:
En voordat er mensen over de gforce en de tv out beginnen-> Die heb ik nog niet betaald. Als hij niet bevalt dan kan ik hem zo terug geven, geen probleem. Mijn kast wordt waarschijnlijk iets hoger als mijn psu en ik probeer dan eerst alles te testen en dan pas de kast te bouwen.

[ Voor 19% gewijzigd door Waypoint op 04-06-2004 13:59 ]

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Ow zou het nog uitmaken als ik aan de achterkant gleuven maak ipv fan 3? En dan fan 1 en 2 gewoon laten draaien. Hij komt nl in een soort van gewone pc kast, dus er is wat meer ruimte...
Pagina: 1