Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

inet via bluetooth met ipaq 5550 + logitech BT dongle

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-11 15:43
Ik probeer de guide op http://www.geekzone.co.nz/content.asp?contentid=1421 te volgen zonder echt veel succes.
'k Heb eerst internet connection sharing opgezet:
Afbeeldingslocatie: http://www.pricewatch.be/stuff/bt_shit/inet_settings.jpg

Ook heb ik bij de geavanceerde configuratie netwerktoegang aangezet:
Afbeeldingslocatie: http://www.pricewatch.be/stuff/bt_shit/bt_settings.jpg

Als ik op de PDA bij de BT manager "new" - "connect" "connect to the internet" gevolgd door "via a LAN AP or computer" kies en daarna m'n PC kiesen de shortcut aanmaak dan vraagt ie echter niet om een pairing code (moet waarschijnlijk ook niet aangezien dit niet de eerste keer is dat'k het probeer) maar gaat ie meteen connecten naar: BT Network Access maar Using: Bluetooth Null Modem. Hier blijft ie dan een heeeeeeeele poos op connecten zonder resultaat. Net alsof is toch dailup kiest i.pv. de via LAN die ik aangeef :(

Ik weet dus zo'n beetje niet meer wtf ik verkeerd doe en had dan ook gehoopt dat 1 van jullie iets meer succes heeft met dat irri bluetooth gedoe.

edit:
Raar dat je altijd verder raakt net nadat je om hulp hebt gevraagd he.
Anyway, effe wat gedelete en dat modem connectgedoe is weg. Helaas nog niet helemaal goed.

Ik kan nu al een pairing key ingeven en hoor dan op m'n PC dat notify.wav gedoe maar ik zie nergens op de PC iets terwijl die visuele kennisgeving toch echt aanstaat.

Heb'k al verteld dat'k een bloedhekel heb aan bluetooth?

edit 2:
dat BT icon in je systray niet laten verbergen en je krijgt die visuele waarschuwing wel te zien.. dom van me.

Maar AAARRGGHHHH connecten leek te lukken, kreeg dus die waarschuwing op m'n pc te zien maar nu heb'k weer die BT network Access using Bluetooth Null Modem die weer een half uur aan't connecten is op m'n pda zonder resultaat.

Ik ga maar slapen.. dit wordt voorlopig toch niks niet meer.

[ Voor 34% gewijzigd door witchdoc op 04-06-2004 00:52 ]

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-11 11:19

Kama

Game Coordinator

Welke versie van Pocket PC draai je? Indien 2003, waarom share je internet niet gewoon via ActiveSync? Dat is nl een eitje. Hoef je niks aan te doen.

drs. Kama

• witchdoc
Kama schreef op 04 juni 2004 @ 00:54:
Welke versie van Pocket PC draai je? Indien 2003, waarom share je internet niet gewoon via ActiveSync? Dat is nl een eitje. Hoef je niks aan te doen.
HOE?! Active sync krijg'k ook niet via BT link aan de praat. Via de USB dongle geen probleem, maar bluetooth ho maar.

• witchdoc
Oplossing gevonden!

http://www.pocketpc-club.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=34419:
Originally posted by WesleyW.
Ok, ik heb net de Sitecom Bluetooth USB Adapter CN-500 aangeschaft. Na het instellen van een internetverbinding probeerde ik te connecten. Al snel zag ik dat mijn PDA wil connecten met de Null Modem, verder deed die niks. Na, wat zoek werk op dit forum en het internet heb ik nog steeds niks gevonden. Wel merkte ik dat ik niet de enige was met dit probleem. Nu ik eindelijk precies weet wat het probleem is, wil ik mijn ervaring uiteraard met andere leden delen. Gezien ik zelf een redelijke kennis hebt van computers kwam de woorden 'Null Modem' mij al vrij bekend in de oren.

Wat is nu het probleem. Naar mijn mening is het woordje 'Null Modem' een beetje verwarrend. Het gaat hier namelijk niet om een telefoonmodem waar iedereen gelijk aan denkt. ADSL-gebruikers die een USB-modem hebben, komen deze term waarschijnlijk ook bekend in oren. Wat gebeurd er nou precies? Je PDA probeert via de Bluetooth van je PDA te koppelen aan de Bluetooth van je computer. De verbinding is gelegd, maar de Bluetooth van je computer is nog niet gekoppeld aan het internet. Dit is daarom ook een reden waarom je wel verbinding hebt, maar geen internet. Als het goed is, heb je thuis al een netwerkje liggen, dmv een peer2peer verbinding. Kort gezegd, je hebt 2 netwerkkaarten in je computer. Je eerste netwerkkaart heeft internet en deze is zo ingesteld dat die dat ook wilt delen. Het probleem is de tweede netwerkkaart. Deze krijgt namelijk de prioriteit om het internet te delen (hij krijgt namelijk de IP-protocol 192.168.0.1). En daar ligt nou het probleem. Niet je tweede netwerkkaart moet internet delen, maar je Bluetooth. Dit kan je instellen via je netwerkkaart dat verbonden is met het internet. Wanneer je voor Sharing kiest, zie je een venster waar je internetverbinding kan delen, en een venster waar je kan aangeven welk apparaat de internet mag delen. Dit moet dus Bluetooth Network zijn.

Als dit allemaal goed is ingesteld, kan je ook nog een controle doen. Door het volgende te doen:
Start > Instellingen > Configuratiescherm > Netwerk & ... Verbinding > Bluetooth Netwerk > Eigenschappen > Internet Protocol (TCP/IP). Als het goed is staat er onder IP Adress het volgende: 192.168.0.1.

Wanneer je nu je internet BT-verbinding aanlegd, zal de venster na een paar seconden verdwijnen, en je internetverbinding werkt weer.

Voor diegene die thuis geen netwerkje hebben, zal het probleem liggen bij het instellen van de BT-verbinding zelf. Hierbij verwijs ik je naar het volgende:
http://www.geekzone.co.nz/content.asp?contentid=1421