Goedenavond,
Gister heb ik voor een computerklusje een aardige gadget gekregen, nl een klein Philips lcd-schermpje uit 1993.

Hij bestaat uit een 'voet' met de electronica er in en het schermpje zelf.
Aan de achterkant van de voet zitten een composiet- en een gelijkstroomaansluiting.

Het beeldoppervlak is zo'n 9 bij 12 centimeter en kan resoluties van 800x600 en 1024x768 aan. Kleurdiepte weet ik niet, het lijkt tussen 256 en 16-bits kleuren in te zitten.

Aan de achterkant van het scherm zit een datakabel naar de voet en een sticker met de volgende gegevens:
Flat Panel Display ENG.SAMPLE
LDE 062T-20
Active Matrix LCD-Module
10-17V DC 0,86A
MADE IN THE NETHERLANDS

Ik kreeg er een 15-volts adapter bij (lijkt mij niet origineel) waar hij het prima op doet, hooguit is het scherm een beetje fel.
Aan de onderkant van de voet zit nog een sticker met:
Module No. 7
A0009249001015
Datum: 06-07-93
Hij doet het verder prima, weinig ghosting
inkijkhoek is wat minder...
Nou ben ik wel nieuwsgierig naar de geschiedenis van dit ding.
Zijn er hier dus mensen die dit wel eerder gezien hebben en er meer over kunnen vertellen?
Gister heb ik voor een computerklusje een aardige gadget gekregen, nl een klein Philips lcd-schermpje uit 1993.
Hij bestaat uit een 'voet' met de electronica er in en het schermpje zelf.
Aan de achterkant van de voet zitten een composiet- en een gelijkstroomaansluiting.
Het beeldoppervlak is zo'n 9 bij 12 centimeter en kan resoluties van 800x600 en 1024x768 aan. Kleurdiepte weet ik niet, het lijkt tussen 256 en 16-bits kleuren in te zitten.
Aan de achterkant van het scherm zit een datakabel naar de voet en een sticker met de volgende gegevens:
Flat Panel Display ENG.SAMPLE
LDE 062T-20
Active Matrix LCD-Module
10-17V DC 0,86A
MADE IN THE NETHERLANDS
Ik kreeg er een 15-volts adapter bij (lijkt mij niet origineel) waar hij het prima op doet, hooguit is het scherm een beetje fel.
Aan de onderkant van de voet zit nog een sticker met:
Module No. 7
A0009249001015
Datum: 06-07-93
Hij doet het verder prima, weinig ghosting
Nou ben ik wel nieuwsgierig naar de geschiedenis van dit ding.
Zijn er hier dus mensen die dit wel eerder gezien hebben en er meer over kunnen vertellen?
[ Voor 8% gewijzigd door zetje01 op 06-04-2005 00:55 ]