Toon posts:

HP vectra, kan niet in Phoenix BIOS V4 6.0.E komen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan, ik ben het helemaal zat...

Ik heb hier staan een oude HP Vectra met een Phoenix Bios V4 Release 6.0.E

Het is een oude bak van mijn vader zijn werk waar een password op zit zodra je het bios in wil. Ik kan de bak wel gewoon gebruiken maar ik wil een nieuwe HD erin stoppen waarvoor ik toch echt even in de bios moet kieken en daarbij komt dat ik het gewoon niet kan hebben dat het niet lukt.

Ik heb:

1. Standaard passwords PHOENIX, phoenix, BIOS, bios geprobeerd

2. Password recovery tool (geeft rubish: [ 97 D ] )

3. Debug
- O 70 FF
- O 71 17

4. Remove battery van het mobo voor een hele nacht. (Daarna zit de bios wel te bitchen over dat de tijd pleite is en dat ie het niet meer snapt, het wachtwoord is er echter nog steeds).

5. Flash CMOS, !BIOS320 en nog wat andere tools

6. KILLCMOS

Ik begin me toch een beetje af te vragen of dat password niet ergens anders opgeslagen zou kunnen zijn dan in het bios. Anders zou ie het toch nooit mogen overleven zonder batterij + stroom?!?!

Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet? Ik krijg de neiging om het apparaat in kwestie in elkaar te mokeren!!! 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 00:28 ]

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:33
[+1 grappig]

Uitroken

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Zit er niet een CMOS reset-jumper op het board?
Ik heb wel eens een Compaq gezien die zijn BIOS laadde van een kleine partitie op de harddisk, heel misschien staat het password op je schijf (wel een beetje paranoide misschien)? :?

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het moederboard afgezocht naar zo'n jumper kon niets vinden... en ik heb zojuist de gehele harde schijf opnieuw ingedeeld en geformateerd, zou ik dan een low-level format moeten doen ofzo?

Anyway, tis vaag!

Zou het een extra beveiliging kunnen zijn van het bedrijf waar mijn vader werkt? Maar dat lijkt mij zo onwaarscijnlijk!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Muha hoeft niet persee toch dat als je batarij er uit trekt dat je bios helemaal leeg is. Bij sommige wel maar niet bij alle :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Tip!

Spanning uit, batt eruit, + en - van het batt houdertje kortsluiten met een philips 2 8)

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 17:07

Syzzer

Prutser

Tijdens dat de batterij eruit was ook de stekker van de voeding eruit gehad? Als dat neit zo is, is dat nog een pging waard. Anders kun je misschien proberen de fabrikant een mailtje te sturen met je probleem, je zult vast neit de eerste zijn.

Verwijderd

Topicstarter
email aan fabrikant kan nog wel ja..

ik had idd wel de spanning van mijn pc afgehaald toen ik de batterij er notabene een hele nacht naast heb gelegd.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BIOS is meer Moederborden, toch? :z

Move OH -> PMG

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

+ titel ontcapst/verfatsoenlijkt

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Welk type vectra ?

Staat op de zijkant als het goed is.

Ook het model vermelden

VL....
PII xxxMhz

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Pagina: 1