NView Dual Monitor 21" en TV. Beeld op TV past niet...

Pagina: 1
Acties:

• The Fittest
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2016
Ik heb eindelijk m'n GeForce 2 Ti (aaah, the good ol' days...) omgeruild voor een GeForce FX5200, omdat ik dan én op m'n 21" CRT en op m'n TV gekloond beeld heb. Voorheen moest ik met TV-Tool switchen tussen één van de twee met als consequentie dat ik constant heen en weer liep (CRT in werkkamer, TV in huiskamer) om te kijken of alles werkte.

Dit is met deze kaart niet meer nodig en kan ik eindelijk ten volste gebruik maken van Nview.

Echter.... ik heb een 21" monitor op een resolutie van 1280x1024. Dit heeft tot gevolg dat de complete desktop niet binnen m'n TV past. Ik kan de resolutie van m'n TV 'device' in de settings namelijk niet hoger dan 1024x768 zetten, waardoor het beeld niet past. Als ik m'n CRT op 1024x768 zet past 'ie wel op de TV in beeld. Maar dit is geen optie. Iemand enig idee wat hier aan te doen is?

Thx alvast! _/-\o_

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Ik heb hier zelf een 19" staan en een TV.

Ik heb gewoon een dual monitor opstelling, en de zogenaamde 'Overlay' wordt naar de secundaire display gezet. Als ik een film start op mijn 19", wordt die dus automatisch gemirrord naar de TV.

19": 1280x960
TV: 1024x768

• The Fittest
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2016
R_W schreef op 03 juni 2004 @ 23:46:
Ik heb hier zelf een 19" staan en een TV.

Ik heb gewoon een dual monitor opstelling, en de zogenaamde 'Overlay' wordt naar de secundaire display gezet. Als ik een film start op mijn 19", wordt die dus automatisch gemirrord naar de TV.

19": 1280x960
TV: 1024x768
Het scherm wordt ook wel overgezet, en ik zie dus ook wel m'n desktop op m'n TV, maar hij past er niet helemaal in. Ik kan dus op m'n TV de rechter- en onderkant van m'n desktop niet zien, omdat deze uit beeld valt. Als ik de res. op m'n monitor lager zet (1024x768) en het scherm dus relatief kleiner wordt, past 'ie wel. Maar is je res. voor je 'secundaire device' niet verder te 'scalen' ofzo?