Toon posts:

Fuijitsu monitor kapot ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Fuijitsu e1777 (17 inch CRT) monitor en toen ik vandaag thuis kwam knipperde het het lampje steeds 2 keer oranje daarna groen en toen weer uit en dat ging zo door in een eindeloze loop. Beeld kreeg ik ook niet meer. Het ligt niet aan mijn videokaart want op een andere comp doet ie precies hetzelfde.

Ik ben al naar de winkel geweest en daar zeiden ze dat het mischien een kapotte beeldbuis is.

Maar ik vroeg me af of iemand hier mij er iets meer over kan vertellen.

Oh ik heb geen garantie meer.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:35

UTM

Tsjah, als je beeldscherm het ook niet doet op een andere computer zou je idd gaan denken dat die kapot is. Mischien moet je hem ff openschroeven (toch geen garantie meer :+) en kijken of je wat los ziet zitten, mischien dat het geen contact meer maakt vandaar die knipperende lampjes (mischien: No connection signal)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Duidelijk dat ie stuk is. Je kan idd zelf gaan kijken, maar kijk dan wel heel erg goed uit voor spanning in de monitor (ook als de stekker eruit is). Als je er geen verstand van hebt is het simpelweg beter om er of niets aan te doen of iemand met kennis ernaar te laten kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
IK heb em opgemaakt en ff het stof eruit geblazen (tja je weet het nooit het :)) maar dat mocht niet baten.

Maar blijft er altijd spanning opstaan? goed dat je het zegt ! Dan blijf ik er zelf mooi vanaf.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:07
De evt. reparatie kosten zijn waarschijnlijk meer dan een nieuwe 17" CRT.

Dus mooie gelegenheid om over te stappen op TFT ?

Zag er net 1 in de stad bij de Vobis de e-Yama 17" 17NE1-S met 14 mS responce

tijd......m mm mm voor 429,00 :P

Ging mijn 17" CRT nu maar dood.... :(

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 08:35

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 14:22:
IK heb em opgemaakt en ff het stof eruit geblazen (tja je weet het nooit het :)) maar dat mocht niet baten.

Maar blijft er altijd spanning opstaan? goed dat je het zegt ! Dan blijf ik er zelf mooi vanaf.
Ja, een monitor kan zijn stroom nog lang "vasthouden" en het word ook aangeraden hem 24 uur na gebruik pas open te schroeven.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Misschien een kabelbreuk?

Verwijderd

Topicstarter
WiLLoW_TieN schreef op 04 juni 2004 @ 14:29:
De evt. reparatie kosten zijn waarschijnlijk meer dan een nieuwe 17" CRT.

Dus mooie gelegenheid om over te stappen op TFT ?

Zag er net 1 in de stad bij de Vobis de e-Yama 17" 17NE1-S met 14 mS responce

tijd......m mm mm voor 429,00 :P

Ging mijn 17" CRT nu maar dood.... :(
Ja ik kan het ook zien als een mooie gelegenheid om over te stappen. Maar ja toch vind ik het wel minder, maar ja toch wel jammer.

Maar over welke stad heb jij het eigenlijk :)
Ja, een monitor kan zijn stroom nog lang "vasthouden" en het word ook aangeraden hem 24 uur na gebruik pas open te schroeven.
thanks voor het advies!
Misschien een kabelbreuk?
Neej zover ik weet niet

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 18:23 ]

Pagina: 1