Batterij voor moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een kennis van mij is in bezet van een 80386 pc ( snel he :) ), het probleem is nu dat de batterij leeg is. Waar zou ik een dergelijk 3,6 volt condensator-vormig batterijtje kunnen vinden?

Zou een dergelijk oud systeem overigens wel met het jaar 2000 om kunnen gaan ? (er wordt gewoon DOS gebruikt). Het lijkt mij dat alleen de datum verkeerd wordt weggeschreven.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

in de "betere" electronica zaak is het wel te krijgen heb ik het ook gehaald

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Klopt, Display heeft diverse variaties.

Verwijderd

Oude batterijtje dus meenemen als je een nieuwe gaat halen
Millennium zie ik somber voor je in, maar je hebt ook software oplossingen voor dat probleem, is dus te omzeilen. (progje heb ik eventueel wel voor je)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Y2k is geen enkel probleem hier: gewoon in de bios de datum met de hand op 2000 zetten en klaar, werkt zelfs met mijn IBM PS2 286 computer (waar ik nu niet achter zit :))

Over de batterij: je kan ook kijken of er een externe batterij connector op kan, dan hoef je alleen twee penlite serieel te schakelen en erop aan te sluiten. Misschien moet je wel eerst een jumpertje omzetten op het moederbord.

sUCCes!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7