Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 20:49
Ik twijfel tussen twee DV cams van sony,

NL de;

DCR-HC40E

en de;

DCR-DVD201E

Nou zijn ze beiden identiek, alleen neemt de een op DVD op en de ander op tapes. Wat is hetr grote voordeel TOV dvd's? En kan ik alle soorten DVD's daarvoor gebruiken?
Slaat hij ook foto's op op die dvd?

En zijn tapes niet veel goedkoper?

Ik wil wel alle specs er bij zetten maar daar hebben jullie toch niks aan want daar gaat het me niet echt om, de spect zijn nagenog identiek namelijk...

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het ligt er denk ik aan wat je wilt doen....als jij gewoon wilt filmen en vervolgens niets meer wilt doen en in je dvd speler wilt stoppen zou ik voor de dvd versie gaan (alhoewel ik niet weet wat verder de voor/nadelen er van zijn).

Voordeel van tape is dat het makkelijk is als je wilt gaan editen...lijkt me voor dvd niet zo makkelijk te gaan.....dvd kan natuurlijk ook gaan krassen...

Bedenk dus eerst wat voor jou belangrijk is...

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 12:01
Paar opmerkingen:

* Denk dat een DVD een voordeel kan hebben boven bandjes: bandjes hebben wel eens de neiging vast te lopen in het framework, iets wat met een DVD wel knap zou zijn :)

* Hoeveel minuten film past er eigenlijk op een DVD? 60 minuten zoals op een tape of meer/minder? En in wat voor format wordt het op de DVD weggeschreven? AVI of MPG (het laatste is een nadeel is vanwege de compressie->kwaliteitsverlies)

* Welke DVD standaard wordt er gebruik? DVD+ of DVD- of...?

* Is een tape-gebaseerd systeem vaak niet kleiner van design?

Je zou dus bovenstaande gedeeltes eens in de specs op moeten zoeken/hier posten..

[ Voor 9% gewijzigd door Expecho op 04-06-2004 15:11 ]