Bedrijf dat VHS naar MPEG2 converteerd

Pagina: 1
Acties:

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-02 21:11

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit wel hier thuis hoort, maar ik zit met het volgende:

Ik heb de VHS tape gekregen van de toneeluitvoering bij ons op school. Erg leuk, maar ik wil deze op DVD zetten. Ik heb zelf een wintv go tv kaart, en heb m'n VCR dmv een composiet kabel aangesloten op die tv-kaart. Maar de resolutie is niet echt hoog 3--x5-- ongeveer.

Ik heb op internet al gezocht naar bedrijven die VHS omzetten naar DVD, maar die rekenen allemaal erg veel geld, en maken er weer menu'tjes bij etc...

Wat ik dus zoek is een bedrijf die voor mij die tape om wil zetten met een goede kwaliteit, de beeldkwaliteit misschien een beetje oppoetst, en dat MPG2 bestand dan op DVD-r zet, en dat weer terugstuurd.

Dit alles voor een redelijke prijs.

Heeft iemand ervaring met dit soort bedrijven?

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:12

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, VHS is crap, hoger als 384x252 (ongeveer) heb je eigenlijk niet nodig, aangezien de videobandbreedte van VHS veel kleiner is dan van een normaal TV-signaal.

Volgens mij is het verder ook goedkoper om een hardware mpeg2 kaart te kopen, dan het een bedrijf te laten doen...

[ Voor 27% gewijzigd door voodooless op 03-06-2004 23:17 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:13

AceRimmer

What a guy...

De lokale foto winkel wil deze service ook nog wel eens aanbieden.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-02 01:35
deepspace schreef op 03 juni 2004 @ 23:16:
Tja, VHS is crap, hoger als 384x252 (ongeveer) heb je eigenlijk niet nodig, aangezien de videobandbreedte van VHS veel kleiner is dan van een normaal TV-signaal.
Natuurlijk heb je wel hoger nodig :)

als je namelijk ook op een lage kwaliteit gaat cappen, wordt de kwaliteit nog slechter als dat hij al is op VHS. :)

TS: ik zou eens op zoek gaan in je familie of vriendenkring. Er is vast wel iemand die aan videobewerking doet, en daarmee op een redelijke resolutie kan capturen. 7xx x 5xx moet kunnen, bijvoorbeeld een wat duurdere kaart van matrox kan dat. Of een Pinnacle dc10..Iets in die richting :)

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
deepspace schreef op 03 juni 2004 @ 23:16:

Volgens mij is het verder ook goedkoper om een hardware mpeg2 kaart te kopen, dan het een bedrijf te laten doen...
hier was ik al bang voor. Maar ik heb dan dus een MPEG2 kaart nodig, een tuner heb ik als het ware al. Dus heb je misschien tips of voorbeelden van kaarten waar ik naar kan kijken?

Verwijderd

Google: videoconversie
GoudenGids: DVD + 'Audiovisuele studio's en producties' @ Rotterdam
Kan behoorlijk prijzig worden....

Wat voor PC heb je dat je zo erg beperkt was in resolutie eigenlijk?
768 PAL moet op de meeste PC's toch wel te doen zijn nl.

En trek die composiet kabel maar los - en pak een Svideo kabel als je Tv/capture kaart dat ondersteund en sluit die aan op je beste videospeler. Nu kun je van en VHS origineel niet veel kwaliteit verwachten (lage resolutie en hoge analoge compressie), maar dat beperkt iig de verliezen qua capturing.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 23:26 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik doe hier zelf ook een beetje aan, is best makkelijk :)

1. Videokaart met ViVo of TV kaart
2. WinDVR (programma om video op te nemen in mpeg2)
3. Ulead DVD MovieFactory 3 Disc Creator (Om van mpeg2 stream een echte DVD te maken)

Ik zie alleen niet hoe krachtig je computer is, mijn XP2400+ heeft zo'n 50% CPU tijd nodig om de grabben van TV/video naar mpeg2.

C:\>_

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 23:22:
Google: videoconversie
GoudenGids: DVD + 'Audiovisuele studio's en producties' @ Rotterdam
Kan behoorlijk prijzig worden....

Wat voor PC heb je dat je zo erg beperkt was in resolutie eigenlijk?
768 PAL moet op de meeste PC's toch wel te doen zijn nl.
Ik heb een AMD athlon 2200. Ik capture alles via movie maker, zodra ik een hogere resolutie kies voor opname, krijg ik een foutmelding, dus ik denk dat m'n kaart niet hoger kan capturen dan 352x582

Verwijderd

In dat geval heb je een prima systeem, alleen zit je kaart/driver/programma te nekken met het capturen. Geen idee of dat aan de kaart ligt, maar mocht je toch op zoek zijn naar een andere kaart dan raad ik je aan om dit topic eens door te nemen: [rml][ TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 23:32 ]

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 08:13
Vinnie schreef op 03 juni 2004 @ 23:25:
Ik zie alleen niet hoe krachtig je computer is, mijn XP2400+ heeft zo'n 50% CPU tijd nodig om de grabben van TV/video naar mpeg2.
Ik heb wel een iets betere capture kaart... die doet ook nog wat hardwarematig... Een fast movie machine II met beide upgrades... Op mijn p200 had ik alleen wel nog last van frame drops...

Op mijn p400 niet meer... Maar nu heb ik een p2.4ghz met alleen xp geinstalleerd... De movie machine werkt alleen onder win98...

Als de TS niet te ver uit de buurt woont, kan ie dat ding wel ff lenen ofzo...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Banzi schreef op 03 juni 2004 @ 23:31:
[...]

Ik heb wel een iets betere capture kaart... die doet ook nog wat hardwarematig... Een fast movie machine II met beide upgrades... Op mijn p200 had ik alleen wel nog last van frame drops...

Op mijn p400 niet meer... Maar nu heb ik een p2.4ghz met alleen xp geinstalleerd... De movie machine werkt alleen onder win98...

Als de TS niet te ver uit de buurt woont, kan ie dat ding wel ff lenen ofzo...
Bedankt voor het aanbod!

Ik heb nu met dat programma WinDVR van Vinnie een hogere resolutie geselecteerd, en de kwaliteit word gelijk stukken beter, bijna geen last van frame drops, dus ik denk dat ik er uit ben.

Heel erg bedankt voor alle reacties, jullie hebben me een hoop geld bespaard!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het is een omweg, maar je kan de VHS ook terugspoelen op een digitale camcorder bandje. De camera sluit je met firewire aan op de PC.
Nadeel van deze methode is dat het een omweg is (camera lenen enz.) en je veeeel ruimte nodig hebt voor het ruwe materiaal. Voordeel is dat je op volledige resolutie kan capturen en dat je niet realtime naar MPEG2 hoeft te comprimeren. En je hoeft geen extra Tuner kaart te kopen.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Pagina: 1