Toon posts:

Mijn dell inspiron 4100 slaat vast bij aansluiten externe hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen bij mijn probleem, ik heb een dell laptop inspiron 4100 met c/docking station, nu heb ik een extra usb 2.0 poort ingebouwd (PCI), deze is goed geinstalleerd met Win. XP , maar nu probeer ik mijn twee externe harde schijfen aan te sluiten die ik al eerder gebruikt heb, (maar er bleek een conflict te zijn m.b.t. de snelheid van de USB-controller) en nu slaat mijn laptop iedere keer vast als ik hem opnieuw opstart.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met een externe schijf van Western Digital. Als je computer onder het booten vastloopt op die schijf, moet je ff je bios in duiken: schakel daar de optie 'Boot from USB' uit.

Als 't goed is boot 'ie nu niet meer vanaf die externe schijf, en zou die daar ook niet op mogen hangen. Mocht 't nou nog steeds het geval zijn, dan raad de troubleshooting site van WD je aan, om gewoon na het opstarten je externe schijf aan te sluiten!

Als 't goed is moet 't zo lukken, have fun ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 23:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
probleem blijft bestaan, als ik ze ontkoppel en opnieuw opstart geen probleem, als ik windows in veilige modus opstart heb ik ook geen probleem. maar als alles normaal hoort te draaien werkt het niet en blijft mijn systeem hangen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 23:48:
probleem blijft bestaan, als ik ze ontkoppel en opnieuw opstart geen probleem, als ik windows in veilige modus opstart heb ik ook geen probleem. maar als alles normaal hoort te draaien werkt het niet en blijft mijn systeem hangen
Probeer eens één HD in te steken in de onboard USB controller van het moederbord en de ander nergens insteken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan doet deze het, maar dat is geen snelle usb poort (1.0) ik wil naar 2.0 omdat ik grote externe hdd heb. het vreemde is dat ze het wel hebben gedaan, maar nadat ik laatst windows xp opnieuw heb moeten installeren (Sasser) is het eigenljk net goed gegaan.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

2 Externe USB schijven is ook wel heel veel vragen van je systeem hoor. Ik denk dat je op z'n minst richting een actieve USB hub zult moeten.

Enneuh .. is het nou een desktop of een laptop :? Want hoe je een PCI kaart in een laptop hebt weten te vrotten is voor mij een raadsel ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-03 20:51
Koffie schreef op 04 juni 2004 @ 11:49:
2 Externe USB schijven is ook wel heel veel vragen van je systeem hoor. Ik denk dat je op z'n minst richting een actieve USB hub zult moeten.

Enneuh .. is het nou een desktop of een laptop :? Want hoe je een PCI kaart in een laptop hebt weten te vrotten is voor mij een raadsel ?
Die PCI kaart zal wel in zijn C/dock zitten :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ah .. net gegoogled, het is zo'n huge ass docking station waar je idd een PCI kaart in kwijt kan.

Dan nog, 2 USB (2.0) schijven is echt teveel van je USB buis vragen. Kun je de schijven niet extern van stroom voorzien (heb nog nooit een USB 2.0 schijf gezien die geen externe voeding aankon).

Tijd voor een nieuwe sig..

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
Koffie schreef op 04 juni 2004 @ 11:55:
Ah .. net gegoogled, het is zo'n huge ass docking station waar je idd een PCI kaart in kwijt kan.

Dan nog, 2 USB (2.0) schijven is echt teveel van je USB buis vragen. Kun je de schijven niet extern van stroom voorzien (heb nog nooit een USB 2.0 schijf gezien die geen externe voeding aankon).
Enkel 2,5 inch schijven of kleiner kun je via je usb poort van stroom voorzien.... 3,5 inch vraagt teveel.

Ik merk ook wel problemen bij het gebruiken van 2 usb schijven tegelijkertijd. Beter alternatief is firewire gebruiken.
Pagina: 1