Toon posts:

Laptop storing op het scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
Compaq Evo n1020v
2400mHz
256 RAM
ATI Mobility grafische kaart
40gb HDD

Probleem:
Sinds kort zie ik aan de linkerkant van mijn scherm een (soms groenige) verticale balk staan, welke al bij de BIOS op het scherm verschijnt. Deze balk is eens gekomen, en nooit meer verdwenen. Helaas zit de garantieperiode er net op (zal je altijd zien...) en kost een reparatie aan het scherm mij zo'n 600 euro (zei de vriendelijke HP vent aan de telefoon).

Foto1 van het probleem
Foto2 van het probleem
Foto3 van het probleem

Er zit dus niks anders op dan dit probleem zelf op te lossen, ik heb immers al vaker laptops uit elkaar geschroefd.

Getroffen maatregelen tot nu toe:
Ik begon voor de zekerheid aan de software. Videokaart drivers de-installeren en opnieuw installen werkte niet. Ik dacht al dat dit niet zou werken aangezien het niet aan de drivers ligt, maar toch even proberen... geen resultaat...

Externe monitor aansluiten.. Op de externe monitor is er niks aan het handje, alles ziet er uit zoals het er op het laptopscherm uit ZOU MOETEN zien.

Herinstallatie van Windows XP (waar deze laptop al een jaar op draait)... geen verbetering...

Over naar de hardware, tig schroefjes losgedraaid, alle inschuif-apparatuur losgehaald en de stekkertjes van het scherm losgemaakt en weer vastgezet. Hele boeltje weer in elkaar geschroefd....maar geen verbetering.

Kan ik hieruit concluderen dat het aan het scherm ligt, en ik gewoon spreekwoordelijk genaaid ben en dikke pech heb?

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:08

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik denk dat de kabel die het scherm met de videokaart verbind stuk is of los zit. Dus dat hoeft helemaal niet zo duur tezijn daarvoor koop je een nieuw scherm!

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

Topicstarter
En is dat makkelijk zelf te vinden/maken? Ik heb de kabels van het scherm op het moederbordje losgekoppeld en vastgezet... maar helaas geen verbetering.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je hebt recht op 2 jaar garantie op producten in Europa gekocht. Dus gewoon garantie claimen als die laptop nog geen 2 jaar oud is. Gezien de 2400Mhz CPU lijkt me dat wel van toepassing :)

Succes.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Verwijderd

Topicstarter
Als dat 2 jaar garantie verhaal ergens vaststaat ga ik er zeker garantie op claimen! Maar is het wel echt zo? Compaq zegt zelf van niet (maar of ik ze moet geloven..). Kan jij ergens aantonen dat dit zo is? Zo ja, dan ga ik ZEKERWETEN claimen.

Thnx.

Verwijderd

Dit soort verschijnselen heb ik al vaker gezien, je tft panel controler is defect dat betekend een nieuw sherm.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 17:45:
Als dat 2 jaar garantie verhaal ergens vaststaat ga ik er zeker garantie op claimen! Maar is het wel echt zo? Compaq zegt zelf van niet (maar of ik ze moet geloven..). Kan jij ergens aantonen dat dit zo is? Zo ja, dan ga ik ZEKERWETEN claimen.

Thnx.
Kijk hier maar eens :

http://www.overheid.nl/op

Kamerstukken aanvinden, en dan publicatienr. 27809. Eerste resultaat zou deze wet moeten beschrijven (kan het nu ff niet checken bij gebrek aan pdf reader)

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Pagina: 1