www.casarodriguillo.com
Een interessante review van diverse algoritmes kun je hier vinden.
[ Voor 20% gewijzigd door Henk007 op 03-06-2004 22:13 ]
[ Voor 23% gewijzigd door jeroen|IA op 03-06-2004 22:10 ]
De kwaliteit is idd niet hetzelfde als bij optische zoom, dat is een feit.
www.casarodriguillo.com
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Verwijderd
Behalve het croppen in PS waarbij je de resolutie opgeeft. Een soort van Snijden en resizen.Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 22:54:
Uhh volgens mij weten jullie niet eens wat croppen betekent? Digital zoom is het toevoegen van pixels die worden geinterpoleerd door omringende pixels dit zijn dus pixels die worden verzonnen door PS of de camera. Croppen is nix anders dan een stuk van je foto afsnijden, dit heeft dus helemaal nikx te maken met het vergroten van je beeld, dan heb je ook nog resizen en dat is idd vergelijkbaar met digitale zoom: het toevoegen van pixels die niet door de sensor van je camera zijn vastgelegd.
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
Bij croppen geef je geen resolutie op in Photoshop. Het idee is croppen en vervolgens vergroten naar het originele of wenselijke formaat.Karlok[JY-616] schreef op 03 juni 2004 @ 22:58:
[...]
Behalve het croppen in PS waarbij je de resolutie opgeeft. Een soort van Snijden en resizen.
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
Nu ga ik het zelf niet meer snappenJasper schreef op 03 juni 2004 @ 23:02:
[...]
Bij croppen geef je geen resolutie op in Photoshop. Het idee is croppen en vervolgens vergroten naar het originele of wenselijke formaat.
Verwijderd
Ik ben absoluut géén voorstander van digitale zoom. Maar MOCHT ik het echt een keer nodig hebben, dan ga ik toch voor de digitale zoom in plaats van normaal schieten, dan croppen en resizen op de PC.
De camera weet toch een net iets mooier plaatje (voor zover je het mooi kan noemen) van te maken dan de pc.
Verwijderd
Je kan dit ook uitzetten, maar als je het aanzet vergroot of verkleind ie niet maar snijd ie gewoon dat formaat uit je foto, snap. Die 1024x768 staat gewoon als een soort verhouding, je kan ipv hiervan ook net zo goed 4 px : 3 px in vullen dat is precies hetzelfde. Alleen staat bij image size de verhoudingen anders, maar er gaan geen pixels verloren (buiten de pixels die je hebt weggesneden dan) en er worden al helemaal geen pixels opgeblazen.Karlok[JY-616] schreef op 03 juni 2004 @ 23:50:
[...]
Nu ga ik het zelf niet meer snappen![]()
[afbeelding]
Ik wil iets uitleggen, maar komt waarschijnlijk niet goed over, omdat ik zo onduidelijk ben.Jasper schreef op 04 juni 2004 @ 00:04:
True, maar daarmee kan je toch niet zeggen dat je het te croppen onderdeel wil vergroten naar een groter formaat? Hier gebruik je toch de 'image size' functie voor?
Als ik de crop tool op deze manier gebruik, word de tool 'gelocked' om een 4:3 te behouden, of 1024x680 voor een 3:2.
Zo word de foto bijgesneden, en gelijk naar de schermresolutie gebracht die ik wil hebben.
Maar als ik jouw woorden lees, begrijp ik dat je beter kunt croppen zonder verhoudingen op te geven, en dan 'image size' gebruiken?
Klopt, maar als ik 4px x 3 px invul krijg ik toch echt een piepklein plaatje, heb het al eens eerder geprobeerd namelijk.Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 07:43:
[...]
Je kan dit ook uitzetten, maar als je het aanzet vergroot of verkleind ie niet maar snijd ie gewoon dat formaat uit je foto, snap. Die 1024x768 staat gewoon als een soort verhouding, je kan ipv hiervan ook net zo goed 4 px : 3 px in vullen dat is precies hetzelfde. Alleen staat bij image size de verhoudingen anders, maar er gaan geen pixels verloren (buiten de pixels die je hebt weggesneden dan) en er worden al helemaal geen pixels opgeblazen.
Verwijderd
Verwijderd
Niet om 't een of 't ander. maar bij mij is dat toch echt wel hoor!Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 07:43:
[...]
Je kan dit ook uitzetten, maar als je het aanzet vergroot of verkleind ie niet maar snijd ie gewoon dat formaat uit je foto, snap. Die 1024x768 staat gewoon als een soort verhouding, je kan ipv hiervan ook net zo goed 4 px : 3 px in vullen dat is precies hetzelfde. Alleen staat bij image size de verhoudingen anders, maar er gaan geen pixels verloren (buiten de pixels die je hebt weggesneden dan) en er worden al helemaal geen pixels opgeblazen.
als je in photoshop CS bij het croppen 1024px en 768px invult, blaast ie de crop daadwerkelijk op naar 1024x768px.
of het mooi is is een tweede. aangezien je met resize image ook nog een resample mode kan selecteren.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Dit moet je even uitleggen, want hier snap ik geen reet van.abrakadaver schreef op 04 juni 2004 @ 19:33:
[...]
Niet om 't een of 't ander. maar bij mij is dat toch echt wel hoor!
als je in photoshop CS bij het croppen 1024px en 768px invult, blaast ie de crop daadwerkelijk op naar 1024x768px.
of het mooi is is een tweede. aangezien je met resize image ook nog een resample mode kan selecteren.
Waarom denk je dat de crop wordt opblazen?
Ik denk dat je in de war bent met het feit dat na het croppen het restant weer beeldvullend gemaakt wordt.
Het blijft toch echt 1024*768 hoor.