Toon posts:

MSN valt steeds uit en berichten komen vaak niet aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha Tweakers,

Ik heb een erg irritant probleem waarmee jullie me hopelijk kunnen helpen...

Ik heb hier een draadloos netwerk wat perfect werkt (bereik is altijd 'uitstekend' en hij ligt er nooit uit), maar het probleem is dat sindsdien MSN steeds uit valt en ik ook zeer vaak berichten niet ontvang...

Ik vraag me af waar dit aan ligt en hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast ontzettend bedankt!

Siroypp

Verwijderd

Geef eens wat meer informatie.

Welke versie van MSN heb je, welke windows, welke andere relevante dingen kan je nog zeggen of je soft en hardware? Wat heb je zelf al geprobeerd?

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:58
heeeel veel mensen hebben problemen met MSN vandaag...
Moet zeggen valt wel op dat het alleen mensen zijn met ADSL Basic

Verwijderd

alsof het aan alleen adsl basic kan liggen :O

Verwijderd

Denk dat het een driverprobleem is van je wlan kaartje icm windowsXP. Installeer de nieuwste drivers voor de kaart en anders zie ik het niet goed voor je in. Bij mij werkt het wlan kaartje (sitecom WL-003usb) wel maar heb ik om de zoveel tijd een paar sec dat hij niets kan ontvangen of verzenden en soms springt msn er dan ook uit, wil niet zeggen dat jij hetzelfde probeem hebt daarvoor hebben we te weinig info zoals OS, type wlankaartje, soort verbinding en waarmee (AP of PC) ;).

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

jogiebeer

Fencing is fun,

Zit al de hele avond te MSN-en en te mailen met ADSL Basic dus dat zal het niet zijn. Maar zonder specs is het ook niet te zeggen wat het wel is.

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, klopt...., even wat meer informatie

Ik draai hier XP professional, msn 6.2, een sweex wireless router..

Aan mijn firewall (Mcafee) ligt het in ieder geval niet, heb deze al uit gezet en daar ligt het probleem in ieder geval niet...

Het is overigens bij deze pc zo, maar ook bij me laptop, het lijkt er dus op dat het verder niet veel met settings op de pc te maken heeft, maar eerder iets in het draadloze netwerk.

Misschien moet ik inderdaad wel de nieuwste drivers downloaden, dat zou het probleem misschien wel kunnen zijn, hoe en waar kan ik dit doen, en heeft iemand nog andere ideeën waar dit aan kan liggen en hoe dit wellicht op te lossen is?

Alvast bedankt iig!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 22:20:
Sorry, klopt...., even wat meer informatie

Ik draai hier XP professional, msn 6.2, een sweex wireless router..

Aan mijn firewall (Mcafee) ligt het in ieder geval niet, heb deze al uit gezet en daar ligt het probleem in ieder geval niet...

Het is overigens bij deze pc zo, maar ook bij me laptop, het lijkt er dus op dat het verder niet veel met settings op de pc te maken heeft, maar eerder iets in het draadloze netwerk.

Misschien moet ik inderdaad wel de nieuwste drivers downloaden, dat zou het probleem misschien wel kunnen zijn, hoe en waar kan ik dit doen, en heeft iemand nog andere ideeën waar dit aan kan liggen en hoe dit wellicht op te lossen is?

Alvast bedankt iig!
We weten nog steeds niet wat voor kaarten je gebruikt ijn de laptop en pc :z
Maar installeer eerst even de nieuwste drivers en als het dan nog niet werkt kijken we verder ;)

• veer0318
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2025
Dat heb ik nou ook steeds, is erg irritant!

Ik inet niet via wifi, maar via een e-tech router. Sindsdat ik een nieuwe router heb (zelfde e-tech, mijn oude was kapot gegaan), heb ik vaker last van vreemde dingen, soms tijdenlang zeer weinig connecties/minuut...

Heb al nieuwe firmware geprobeert, voor je wifi router is dat overigens een idee... Weet niet welk merk je hebt? Ik ga iig terug naar de winkel; ff nieuwe halen..

edit:
je gebruikt dus sweex ding, merkloos dus... e-tech is ook vrij merkloos... miss dat dat wel verband mag zijn... (nee geen geflame hoor ;))... MSN 6.2 gaf bij mij zoveel problemen dat ik meteen 6.1 er weer op gegooit heb, zie www.oldversion.com

[ Voor 24% gewijzigd door veer0318 op 03-06-2004 22:35 ]

• Pittemans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:45
Wat voor adsl modem heb je want ik heb vaak mensen aan de lijn gehad die met een speedtouch 510 en een router daarweer achter de zelfde problemen hebben gehad. Dit hebben ze toen opgelost met de router de firewall uit te zetten. Misschien heb je hier wat aan. Greetz Pittemans (8>

• veer0318
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2025
Pittemans schreef op 03 juni 2004 @ 22:33:
Wat voor adsl modem heb je want ik heb vaak mensen aan de lijn gehad die met een speedtouch 510 en een router daarweer achter de zelfde problemen hebben gehad. Dit hebben ze toen opgelost met de router de firewall uit te zetten. Misschien heb je hier wat aan. Greetz Pittemans (8>
Ik heb dus router met ingebouwde modem, voorheen gaf 'ie bij mij dus nooit problemen :S

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:49

iMars

Full time prutser

Kan het niet gewoon druk zijn?
Ik merk af en toe dat ik met mijn hotmail account wel kan msn'n terwijl ik dan soms met mijn eigen emailadres niet kan inloggen.

Als ik dan mijn hotmail check, krijg ik soms zo'n server busy melding.

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ADSL Multi PC modem (zie hier: http://www.xs4all.nl/adsl...ab82e9ad9b7908c2f93b5b63f , de 2de)

Kaartje in me laptop is van edimax, en op me vaste pc ook edimax als ik me niet vergis...

@Webmail: Nee, het ligt er niet aan dat het toevallig druk is of iets dergelijks, ik zit al een aantal maanden met dit probleem (sindsdat ik wireless adsl heb), en het is echt vreselijk irritant...

Iemand die me kan helpen zou ik dan ook erg dankbaar zijn, ben al tijden aan het zoeken naar een oplossing, maar kan tot nu toe niet echt vinden waar het aan ligt, laat staan hoe ik dit kan oplossen...

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 22:41 ]

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-02 14:18
Niet echt ontopic, maar t is toch een beetje in dit straatje:

Bij mij doen de spelletjes van MSN t opeens niet meer, terwijl ze t voorheen altijd deden 8)7

Verwijderd

Morgion schreef op 03 juni 2004 @ 22:56:
Niet echt ontopic, maar t is toch een beetje in dit straatje:

Bij mij doen de spelletjes van MSN t opeens niet meer, terwijl ze t voorheen altijd deden 8)7
Firewall geinstalleerd, dan zijn de poorten blokkeerd :P Router geplaatst, zelfde liedje ;) Opeens doen ze het niet meer zonder je wat hebt uitgevrete, geen id :P
Meer info aub ;)

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik heb thuis een wlan van USrobotics (router en pcmcia kaart) en mn pc is met een touwtje aangesloten. Heb de firewalls op mn pc en lappo uit staan en die van de router in gebruik. Ik heb geen problemen met msn via wifi. Gelukkig!

Heb wel eerst problemen gehad dat ik bepaalde dingen niet kon of slecht werkten, maar dit werd dus veroorzaakt door mn firewall op de pc's.

Gadgets FTW!

Verwijderd

Bij mij valt msn 6.1 ook vaker uit, maar dan meestal onder een potje counter strike.
Ik zit aangesloten met een adsl-usb speedtouch modem, basic abootje.

Dus ga eens na op welke momenten msn uit valt.

Zelf wijt ik het ook trouwens aan msn zelf, die overbezet wordt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 10:10:
Bij mij valt msn 6.1 ook vaker uit, maar dan meestal onder een potje counter strike.
Ik zit aangesloten met een adsl-usb speedtouch modem, basic abootje.

Dus ga eens na op welke momenten msn uit valt.

Zelf wijt ik het ook trouwens aan msn zelf, die overbezet wordt.
Als je MSN alleen tijdens een potje CS uitvalt, dan ligt het juist NIET aan MSN... Maar aan CS, doordat die het een en ander uitspookt, waardoor MSN dus niet aangemeld kan blijven ;)

Maar aan de topicstarter:
[search=MSN valt weg]
[search=MSN meld af]
Heb je zelf al gezocht naar het een en ander? Want dit soort topics komen erg vaak langs...

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 04-06-2004 10:23 ]

Pagina: 1