Toon posts:

[Radeon 9600pro] problemen met kleuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik de ati linux driver heb geinstalleerd heb ik problemen met de kleuren. Elke keer als de module geladen is de situatie anders. Het lijkt alsof steeds een bepaalde primaire kleur er niet is met een duidelijke voorkeur voor de afwezigheid van groen. Soms zijn alle kleuren er, maar dan is de gamma instelling erg laag. Als ik onder winXP boot dan verandert er niets aan het probleem. Ik heb eenmaal mijn IIYAMA monitor vervangen door de Philips monitor van mijn huisgenoot en daar was het beeld weer perfect op.

1) ik dacht eerst dat het iets met mijn monitor was, maar omdat het alleen maar veranderd als ik de linux module laad lijkt het me toch een driver gerelateerd probleem.

2) iemand ideeen hoe ik de kleuren (misschien in windows) weer kan herstellen? Ik bedoel met iets grover geschut dan de ATI control panel, als het groen het niet doet dan dan doet ie het ook echt niet. Het is niet alleen maar een kwestie van de gamma instellingen veranderen.

3) iemand ideeen wat ik fout gedaan kan hebben bij het compileren/configureren/laden van de linux module?