Laptop voeding voor de auto

Pagina: 1
Acties:

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
hallo,

Ik wil me laptop in de auto kunnen gebruiken, maar als het tegen zit werkt ie maar een half uur op me accu (als het meezit een uur) dit vind ik te kort dus wil ik hem aan kunnen sluiten op de sigaretten aansteker aansluiting. maar nou zou ik graag horen of dat kan of niet. m'n laptop heeft een gewone DC plug dus dat zal niet zo'n probleem zijn. alleen op me adapter staat: output 19v, op de onderkant van m'n laptop 19v 2.64A, voor zover klopt het, maar de accu van mn laptop is maar 10.8v 4500 mAh. dus nou vraag ik me af of dat lukt met de 12 v van de sigarettenaanstekeraansluiting.

Ik weet dat die adapters los te koop zijn, maar 45 euro vind ik teveel.

ook dacht ik eraan om er een 3A zekeringetje tussen te doen(3A omdat 2.64 niet bestaat) heeft dat zin of niet?

Peter

sorry, als ik mijn post verkeerd heb geplaatst.

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

Hoi PeterEs,

Ik zat met het zelfde probleem, maar ik heb gewoon direct 12 volt op de laptop gezet ipv de 19 volt normaal en dat werkte perfect !
ik heb een dell laptop 233mhz (ouwetje)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:20
Kan idd wel, de 19V voeding, dan doet ie het in de praktijk ook wel op 14V met een beetje geluk.

Aan te raden is het zeker niet imho: De spanning is aardig instabiel. Starten -> Spanning klapt terug, en je spanning varieert ook veel.

Voor 30-40 eur kun je imho niet het risico nemen om je (veel duurdere) laptopje te slopen.

Ik zelf heb gewoon een oude 500VA UPS ingebouwd in mn auto, kan ik naast mn laptop ook andere dingen aansluiten ;)

Verwijderd

koop dan een 'SPANNINGSOMVORMER PS-120' bij www.conrad.nl . Zet 12 V om in 220 V en dan de adapter van de laptop erop... Wel zo easy en bij Conrad kost zo iets 25 euri.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:51
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 22:07:
koop dan een 'SPANNINGSOMVORMER PS-120' bij www.conrad.nl . Zet 12 V om in 220 V en dan de adapter van de laptop erop... Wel zo easy en bij Conrad kost zo iets 25 euri.
Zo'n omvormer heeft wel een vrij laag rendement en zal dus je accu veel sneller leeg trekken dan dat je gewoon de 12V gebruikt om je laptop aan te sluiten.

Waarom van 12V omzetten naar 220V en dan weer terug naar 12V (of 19V).

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
tsja...

ik dacht misschien is er een schema voor?
Pagina: 1