Autoradio stoort op 1 kanaal

Pagina: 1
Acties:

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Hey jongens..

Heb hier een Philips DC632 autoradio/cassettespeler liggen... Deze zat al geruime tijd in mn vaders auto maar stoorde dus hebben een nieuwe gekocht. Nu wil ik m in mijn moeders auto zetten maar nog steeds stoort ie op het linker kanaal, zowel voor als achter.

De storing klinkt als een ruis, waar soms een soort van piepend geluid tussendoor komt. Er komt dan geen muziek uit. Persoonlijk dacht ik aan een lekke/kapotte elco ofzo maar ik zie geen kapotte onderdelen zo op het eerste gezicht [heb m dus opengemaakt]..
Het probleem treedt zowel op bij het luisteren naar radio als naar tape..

Iemand ideeën wat het zou kunnen zijn? De print heeft op sommige plaatsen wel een soort van witte aanslag.. Zou dat kunnen storen?

• insan1ty
Niemand?

Heb net van iemand gehoord dat ik het een en ander opnieuw moet solderen, dus dat heb ik gedaan, gewoon ff war die aanslag zit ff bout erop en tin erbij en lekker laten vloeien.. Hopen dat het nu opgelost is.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:47

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En als je hem uit de auto test op een voeding?

Wise enough to play the fool

• Jonez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 12:15

Jonez

2+2=5

Het kan ook zijn dat er een kabel naast je speaker kabel ligt die stoort of je kabel is niet lekker.

Wat mijn voorganger al zei probeer het eens op een voeding of in een andere auto.

• insan1ty
Heb het in een andere auto geprobeerd: zelfde probleem... Soms valt het geluid dus helemaal weg voor een halve minuut om vervolgens met veel gekraak verder te gaan. Dat ljikt me niet echt storing op de kabel toch?