Ok, ik heb het volgende probleem:
Ik gebruik templates die in de database staan, in die templates staan variabelen die moeten worden ingevuld zo gauw die pagina word opgeroepen.
Ik gebruik de volgende functie voor het ophalen van de template en verwerken van de code:
Wanneer ik het rechtstreeks gebruik in de desbetreffende php-pagina werkt het wel, maar als ik er een functie van maak, en in een apart php-bestand zet, zoals hierboven geeft ie dus geen resultaat.
Weet iemand waar de fout zit, of een mogelijke oplossing?
Ik gebruik templates die in de database staan, in die templates staan variabelen die moeten worden ingevuld zo gauw die pagina word opgeroepen.
Ik gebruik de volgende functie voor het ophalen van de template en verwerken van de code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| function template($var1, $var2) { $login="user"; $pass ="password"; $db=mysql_connect("localhost",$login,$pass) OR DIE( "Connect Error"); mysql_select_db("database",$db); $sql1 = "SELECT * FROM manager_templates WHERE page_name='".$var1."' AND template_id='".$var2."'"; $result1=MySQL_query($sql1,$db); $myrow1=MySQL_fetch_array($result1); $content=$myrow1["content"]; ob_start(); eval("echo \"".addslashes($content)."\";"); $content= ob_get_contents(); ob_end_clean (); $content=stripslashes($content); return $content; } |
Wanneer ik het rechtstreeks gebruik in de desbetreffende php-pagina werkt het wel, maar als ik er een functie van maak, en in een apart php-bestand zet, zoals hierboven geeft ie dus geen resultaat.
Weet iemand waar de fout zit, of een mogelijke oplossing?