Toon posts:

Counterstrike server en Sweex router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een klein probleempje, ik heb een server opgezet met hladmin, stats enz.
Ik heb sinds een maand een router van sweex. Ik heb in deze maand nog niet mijn eigen server online gehad.

De server draait prima maar is niet via het internet te bereiken. (wel lokaal)
Ik weet dat je iets kunt doen met DMZ maar dat is niet wat ik wil want via dmz staat de verbinding te ver open.

Heeft iemand hier ervaring mee?? Als je een zinnig andwoord hebt hoor ik dat graag van je.

Met vriendelijke groet,

Arjan
_/-\o_ Alvast bedankt

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als je de server zelf voorziet van de nodige beveiliging als firewalls, kan je gewoon al het verkeer dat niet naar een specifieke computer moet door laten sturen naar je server.

Verwijderd

Heb je de poort op je router open gezet?

Verwijderd

DMZ en dan een firewall installeren, zoals sdomburg zegt, of bepaalde ports mappen naar je server: Het Grote Poortmappingsverhaal

Verwijderd

Topicstarter
Door JSS (Moderator NT/PNS/BV) - Thursday 03 June 2004 19:39

DMZ en dan een firewall installeren, zoals sdomburg zegt, of bepaalde ports mappen naar je server: Het Grote Poortmappingsverhaal

Tweaker Gallery || Contact

Daar gaat het nou juist om ik heb een netwerk met meerdere computers, dan moet ik elke computer die achter deze router zit nog een keer extra beveiligen en dat wil ik juist niet.

Tip: als je wilt weten of jou computer goed dicht zit bezoek dan http://www.grc.com/default.htm en doe eens de shields up test en daarna all serverports.

Hier kun je kijken of je verbinding goed dicht zit. Als ik DMZ aanzet zitten er enorm veel gaten in mijn beveiliging. OOK ALS IK EEN FIREWALL aan heb staan.

Als iemand mij kan vertellen welke poorten ik moet forwarden dan ben ik al lang blij. Of als iemand zelf hetzelfde probleem heeft gehad EN DIT opgelost heeft zou je mij dan kunnen vertellen hoe.. alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

27015TCP volgens http://server.counter-str....php?cmd=howto&show=linux

Beetje Googlen brengt je een end ;)

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 21:44
En dat heb ik nu al een maand zitten te proberen :) Het werkt niet, wat je ook doet...

Ik heb nu een DMZ open voor mijn pc, en mijn server doet het perfect achter mijn sweex router. Al die poorten die ik heb gevonden (en dat waren er nogal wat) heb ik geprobeerd, en hij heeft het nooit gedaan. Ik heb zelfs een poortscanner op mijn verbinding losgelaten, en helemaal geen enkele poort boven de 5000 is open... dus ik denk dat er iets anders is :)

Verwijderd

Topicstarter
En dat heb ik nu al een maand zitten te proberen Het werkt niet, wat je ook doet...

Ik heb nu een DMZ open voor mijn pc, en mijn server doet het perfect achter mijn sweex router. Al die poorten die ik heb gevonden (en dat waren er nogal wat) heb ik geprobeerd, en hij heeft het nooit gedaan. Ik heb zelfs een poortscanner op mijn verbinding losgelaten, en helemaal geen enkele poort boven de 5000 is open... dus ik denk dat er iets anders is

Zou je mij kunnen vertellen wat jij hebt ingevult bij DMZ?

alvast bedankt

• Oguz286
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 20:13:
En dat heb ik nu al een maand zitten te proberen Het werkt niet, wat je ook doet...

Ik heb nu een DMZ open voor mijn pc, en mijn server doet het perfect achter mijn sweex router. Al die poorten die ik heb gevonden (en dat waren er nogal wat) heb ik geprobeerd, en hij heeft het nooit gedaan. Ik heb zelfs een poortscanner op mijn verbinding losgelaten, en helemaal geen enkele poort boven de 5000 is open... dus ik denk dat er iets anders is

Zou je mij kunnen vertellen wat jij hebt ingevult bij DMZ?

alvast bedankt
Ten eerste voor het quoten van iemand heb je rechtsbovenin dit knopje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif

Ten tweede heb ik gewoon mijn ip ingevuld bij DMZ, das alles... :)

Probeer jij het ook maar, dan kan ik wel connecten... je zal zien dat je poorten die je open zou moeten zetten helemaal niet open moeten :)

Als iemand mij zou kunnen poortscannen? De mods misschien? Dan kunnen jullie zien dat mijn server helemaal niet de poorten gebruikt die wordt opgegeven door een site:

213.51.107.201:27015

[ Voor 9% gewijzigd door Oguz286 op 03-06-2004 20:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oguz286 schreef op 03 juni 2004 @ 20:16:
[...]

Ten eerste voor het quoten van iemand heb je rechtsbovenin dit knopje: [afbeelding]

Ten tweede heb ik gewoon mijn ip ingevuld bij DMZ, das alles... :)

Probeer jij het ook maar, dan kan ik wel connecten... je zal zien dat je poorten die je open zou moeten zetten helemaal niet open moeten :)

Als iemand mij zou kunnen poortscannen? De mods misschien? Dan kunnen jullie zien dat mijn server helemaal niet de poorten gebruikt die wordt opgegeven door een site:

213.51.107.201:27015
lol ik had het door

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn local ip adres in DMZ gezet zonder resultaat.
ik heb alle firewalls uitgeschakeld nog niets
ik kan mijn server nog steeds niet vinden op gametiger

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 20:29:
[...]

ik heb mijn local ip adres in DMZ gezet zonder resultaat.
ik heb alle firewalls uitgeschakeld nog niets
ik kan mijn server nog steeds niet vinden op gametiger
Ik ben nu eff weg tot 10 uur....... dus ik kan helaas niet direct reageren....
Blijf gewoon ideen sturen.

dank

• Oguz286
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 20:30:
[...]

Ik ben nu eff weg tot 10 uur....... dus ik kan helaas niet direct reageren....
Blijf gewoon ideen sturen.

dank
Je hoeft jezelf ook niet zovaak te quoten hoor ;) De modjes vinden het niet lief als je 'kickt' (posten binnen 24 uur, zonder dat iemand heeft gereageerd). Ik zeg het even :P

Je hebt toch die sweex router? Dan moet je firewall aanzetten en bij DMZ je vaste ipadres invullen. Als je een DHCP hebt draaien dan werkt het natuurlijk niet. Reset je router ook even nadat je je ip hebt ingevuld. Werkte eerst ook niet bij mij, maar nu wel. Alles wat verbinding met het internet blokkeert uitzetten. Check ook ff standaard firewall van XP (als je dat hebt). Verder zou ik het niet weten, moet ik even hldsspullen bekijken...
Pagina: 1