2 AP's connecten met WPA-PSK aan

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Hoi daar. Heb al wat gezocht op het forum maar vond geen antwoord op deze specifieke vraag.

Ik heb hier 2 WL300 (Asus dus) AP's staan. Aan kant A staat een ADSL router met AP1, aan de andere kant staat AP2. Een bridge situatie dus, de apparaten staan in hybrid mode.

Nou wil ik encryptie aanzetten, op beveiligingsgebied is de rest gedaan. Nou kan ik WPA-PSK gebruiken. Als ik dat op beide AP's aanzet kunnen de clients wel connecten met het netwerk op het segment van hun eigen AP maar ze kunnen niet de 'overkant' bereiken. Oftewel: de bridge functie begrijpt WPA-PSK niet lijkt het.

Hebben jullie hier ervaring mee? De vraag is dus kort maar krachtig of WPA-PSK op een WDS wifi netwerk marcheert.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• TheRitz
vrienden tweakers... iemand? kan me niet voorstellen dat niemand dit ook heeft gehad. dus of ik ben dom of ik heb iets geprobeerd wat nog niemand heeft gedaan :)

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

De meeste fabrikanten ondersteunen WPA-PSK alleen nog maar voor 'Access Point' mode. WEP moet normaal wel gaan onder client of bridge mode.

• TheRitz
Beeeeetje minder dat bericht. Nou ja, dan maar met WEP als 'beveiliging'.

Verwijderd

Ik had iets gelezen over een custom GPL firmware gebaseerd op linux, genaamd OpenWRT, waarmee het wel zou kunnen. Weet alleen niet hoe ik die erop kan krijgen...

Verwijderd

Als je WDS (Wireless Distribution System) gebruikt kan je geen gebruik maken WPA.
Dit komt omdat er geen MAC adressen over het netwerk gaan bij WDS.

Dus zul je WEP moeten gebruiken...

Verwijderd

Beetje oud he.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.