Ik heb hier 2 identieke fans (4 cm fans van merk target type mj-586j) . Die hangen beide aan een fancontroller, in dit geval een switch 5-off-12 volt. Op 12 volt maken deze fans een dikke herrie dus op 5 volt staan ze nu, alleen als ik mijn pc aanzet (of mijn fans op 5 volt zet vanuit stilstand van de fans) gaat de ene fan wel draaien, maar de andere blijft stilstaan. Die stilstaande fan gaat pas draaien als je hem of ff een zetje geeft of hem eerst op 12 volt te starten en dan terug schakelen naar 5 volt.
Het lijkt dus alsof de 1e fan een startvoltage heeft van 5 Volt of minder.
En de andere een startvoltage van meer dan 5 volt (6 volt of meer).
Terwijl de 2 fans identiek zijn ?!?!
Is hier een simpele oplossing voor of moet ik gewoon elke keer bij booten van de pc die ene fan op 12 volt zetten en dan terug naar 5 volt tikken.
En ow ja is het slecht voor zo'n fan als hij dus niet gaat draaien maar wel op 5 volt staat (als ik dus een keer vergeet die fan "handmatig" te starten)
Het lijkt dus alsof de 1e fan een startvoltage heeft van 5 Volt of minder.
En de andere een startvoltage van meer dan 5 volt (6 volt of meer).
Terwijl de 2 fans identiek zijn ?!?!
Is hier een simpele oplossing voor of moet ik gewoon elke keer bij booten van de pc die ene fan op 12 volt zetten en dan terug naar 5 volt tikken.
En ow ja is het slecht voor zo'n fan als hij dus niet gaat draaien maar wel op 5 volt staat (als ik dus een keer vergeet die fan "handmatig" te starten)