Toon posts:

games crashen met radeon 9800xt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc:
AMD athlon 64 3200+
1024 kingston ddr
Sapphire Radeon 9800xt
Chaintech ZNF3-250 nforce 3
WD Raptor 74gb
LG DVD-ram 8x
Liteon 48x burner
60gb hdd
400 enhance voeding

Nu kreeg ik net in cs dit:
The instruction could be read 0x0e835969 referenced memory at 0x0eaffd28 memory could not be read.

Weet iemand wat dit inhoud of waar het aan kan liggen?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
Test je geheugen eens met memtest.
En heb je exact dezelfde foutmelding bij iedere game? Of ook bij programma's etc?

Wat heb je zelf trouwens allemaal al geprobeert om dit probleem te verhelpen?

[ Voor 57% gewijzigd door Crash op 03-06-2004 18:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Crash schreef op 03 juni 2004 @ 18:56:
Test je geheugen eens met memtest.
En heb je exact dezelfde foutmelding bij iedere game? Of ook bij programma's etc?

Wat heb je zelf trouwens allemaal al geprobeert om dit probleem te verhelpen?
Heel veel heb ik geprobeerd. Ik krijg deze message toevallig met cs maar heb ook al eerder errors gehad bij c&c generals en cs is al vaker gecrashed. Games lopen ook niet vloeiend. Lijkt wel of ie ergens op moet wachten elke keer. Stotter, lopen en dan klien stottertje. Heb drivers catalyst 4.5 en ook al sapphire drivers gebruikt. Fast-write staat uit. Ik weet he niet meer

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 19:00:
[...]

Heel veel heb ik geprobeerd.
Definieer 'heel veel' en geef daar van zoveel mogelijk uitgebreide info, dat voorkomt weer een hele boel dubbele suggesties :)
Ik krijg deze message toevallig met cs maar heb ook al eerder errors gehad bij c&c generals en cs is al vaker gecrashed. Games lopen ook niet vloeiend. Lijkt wel of ie ergens op moet wachten elke keer. Stotter, lopen en dan klien stottertje. Heb drivers catalyst 4.5 en ook al sapphire drivers gebruikt. Fast-write staat uit. Ik weet he niet meer
Draai eerst memtest maar eens voor een paar uurtjes, als die geen fouten geeft kun je het geheugen uitsluiten van fouten. Wat je ook kunt proberen is kijken of 3Dmark of Prime95 foutloos kunnen draaien.
Andere mogelijkheden zijn verkeerde drivers. Heb je wel de juiste moederbord drivers geinstalleerd? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vrij nieuw boord....mischien kan het daar an liggen? Ik heb van de chaintech site alle drivers van heden gedownload en geinstaleerd. Mijn Radeon draait op 4.5 en dit geeft ook soms problemen. Mijn pc start super snel op maar dan krijg ik tussen het welcome scherm en het windows xp scherm met blakje een poosje een zwart scherm....hij start wel door. op dat moment gaat mijn DVD bradner alleen maar lezen en kan ik niet windows in zonder dat ik de cd uit de brander haal. Vervolgens doet ie het niet meer todat ik reboot. Raar verhaal he!

Ik weet het echt niet meer.
Welllicht formaten ofzo??
Kan het aan de stromtoevoer liggen?

Kom maar op met je suggesties! Ik sta voor alles open! :o

Verwijderd

Ik zie dat je ook maar een 300W voeding hebt. Dat vind ik best weinig voor een systeem als jij hebt. Heb je misschien nog een sterkere voeding?

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:28

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 07:33:
Ik zie dat je ook maar een 300W voeding hebt. Dat vind ik best weinig voor een systeem als jij hebt. Heb je misschien nog een sterkere voeding?
Inderdaad, voor het systeem dat jij hebt is 300 Watt een beetje weinig, check je voltages eens met bv Motherboard Monitor.

Iets anders dat misschien kan helpen is een iets oudere versie van de catalyst drivers te proberen (weet niet meer waar en weet ook niet of het klopt maar heb een paar keer wat minder goede verhalen over versie 4.5 gelezen)
edit:
kijk ook eens hier: Welke voeding heb ik nodig deel 4

[ Voor 13% gewijzigd door gws24 op 04-06-2004 16:17 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 400w sorry typo

Nog ideeen: generals crashed net weer met zelfde message dat er iets niet klopt

te warm: nee
kapot: nee

kreeg wel dit van chaintech te horen:
In that case the Power Supply appears to be sufficient. However, the
memory is the likely problem as the memory used in this board needs to
conform to the following conditions:

DDR slot 1 - Can handle max 1 GB DDR 400 memory, single or
double-sided.
DDR slots 2 & 3 - Can only handle up to 512 Mb DDR 400 memory,
single-sided only.

Basically the usage of the double-sided memory in slots 2 or 3 is the
likely cause the instability.

Zo dit het probleem kunnen zijn?? Of zijn ze gek daar

Ik heb 2x doublesided DIMMS in slot 1 en 2

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Ik neem aan dat ze hun eigen borden kennen en dus weten waar ze over praten ;) ; ik zie daarover alleen niks op hun site staan :?. Dat het geheugen het probleem is kan kloppen aangezien je geheugen errors krijgt. De manier om het zeker te weten is om memtest86 te draaien zoals Crash al voorstelde, als je dan fouten krijgt weet je zeker dat het daaraan ligt.

Nog een manier om te checken of hun verhaal klopt is door het DDR geheugen uit slot 2 te halen en op te starten met maar 1 geheugen module in slot 1. Het zou dan (volgens hun) moeten werken.

PS Wel meteen vertellen dat je een 400 Watt voeding hebt he >:)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
gws24 schreef op 05 juni 2004 @ 02:28:
Ik neem aan dat ze hun eigen borden kennen en dus weten waar ze over praten ;) ; ik zie daarover alleen niks op hun site staan :?. Dat het geheugen het probleem is kan kloppen aangezien je geheugen errors krijgt. De manier om het zeker te weten is om memtest86 te draaien zoals Crash al voorstelde, als je dan fouten krijgt weet je zeker dat het daaraan ligt.

Nog een manier om te checken of hun verhaal klopt is door het DDR geheugen uit slot 2 te halen en op te starten met maar 1 geheugen module in slot 1. Het zou dan (volgens hun) moeten werken.

PS Wel meteen vertellen dat je een 400 Watt voeding hebt he >:)
Heb ik verteld...vonden ze prima voeding.
Ik ga ff tijd met een dimm in slot 1 games.

Dank voor je reactie en ik post het resultaat

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zo te zien aan je posts is dit niet je enige probleem ;).
Één van je problemen had je opgelost door een PCI kaart te verwijderen? Dat klinkt als een voeding probleem. Verder idd je geheugen testen: is imo een goede kandidaat voor je probleem.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 10:37:
[...]
Heb ik verteld...vonden ze prima voeding.
Ik bedoelde natuurlijk aan ons :+ voordat wij met al die kreten van een "te zwakke voeding voor je systeem" aan kwamen zetten.

Ben wel benieuwd wat het probleem was, succes ermee in ieder geval

Verwijderd

Schroef je geluidskaart er eens uit. Mijn Memory Read probleem werd veroorzaakt door een Creative Soundfokker

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 11:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 11:06:
Schroef je geluidskaart er eens uit. Mijn Memory Read probleem werd veroorzaakt door een Creative Soundfokker
Ik heb onbaord sound. Dat is een lency soundcard ofzo. EEn standaard Nvidia onboard. Die doet het prima. Ik had zon Chaitech risr card ding voor zon klien slotje. Die is er al uit. Jammer van de Firewire erop. Ik heb nu een dimm in slot 1 zitten en tot nu toe gaat het goed.

Ill keep you informed

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen even de laatste update.

Het porbleem lag uiteindelijk aan het moederbord. Het chaintech bordje met nforce 250gb was gewoon niet goed bezig. Heb inmiddels Asus K8V deluxe en alles werkt super. Een adviesje neem nooit een Radeon op een nforce bord. Mijn god wat had ik een gezeur daarmee. Nou ik hoop dat dit alles duidelijk maakt.

Specs nu:

AMD 3200+ 64bit
1024mb kingston PC3200 @ 400mhz
Sapphire Radeon 9800xt 256mb
Creative Audigy 2
Asus K8V deluxe met WIFI :D
WD Raptor 74gb SATA @ 10000rpm
WD Caviar 160gb SATA @ 7200 rpm
LG 8x dvd fikker
Lite-on 52x cd burner
AOPEN HQ08 kast
IIyama vison master pro 450 19" Flat