Ik heb een heel raar probleem.
Ik heb op mijn server win2k3 gezet. Als ik van mijn eigen computer (winXP) naar de server verbind met extern bureaublad dan crashed mijn server. Geeft altijd deze foutcode.
Nou weet ik al dat het een PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA error is en dankzij parameter 2 dat het een read error is. Het systeem is schoon geinstalleerd en heeft geen nieuwe hardware erbij. Deze setup heeft al 1.5 jaar gedraaid onder winXP zonder problemen, maar ik ben juist overgestapt voor de stabiliteit van win2k3. Maar stabiel is die op het moment niet.
Heb windows-update laten draaien en alle updates geinstalleerd.
Ook de update voor de videokaart is geinstalleerd. voor de rest draaien er geen zware applicaties.
Voor de rest geeft GoT in de BSoD Guide het volgende aan:
Op dit moment ben ik dus even de draad kwijt, ik zou namelijk niet meer weten wat de oorzaak zou zijn.
De link met extern bureablad is dat als ik hem extern bekijk komen steeds de crashes/stop codes voor.
Ik heb op mijn server win2k3 gezet. Als ik van mijn eigen computer (winXP) naar de server verbind met extern bureaublad dan crashed mijn server. Geeft altijd deze foutcode.
code:
1
2
3
4
5
| Foutcode; 00000050, parameter1: a2020002, parameter2: 00000000, parameter3: 80573632, parameter4: 00000000. |
Nou weet ik al dat het een PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA error is en dankzij parameter 2 dat het een read error is. Het systeem is schoon geinstalleerd en heeft geen nieuwe hardware erbij. Deze setup heeft al 1.5 jaar gedraaid onder winXP zonder problemen, maar ik ben juist overgestapt voor de stabiliteit van win2k3. Maar stabiel is die op het moment niet.
Heb windows-update laten draaien en alle updates geinstalleerd.
Ook de update voor de videokaart is geinstalleerd. voor de rest draaien er geen zware applicaties.
Voor de rest geeft GoT in de BSoD Guide het volgende aan:
Heb gisteren Memtest86 2x laten draaien tot 100%, dus twee maal de complete test laten uitvoeren en daarin werden geen fouten gevonden. Ook heb een tool voor mijn harde schijf laten draaien, zowel de quick, als de advanced test, geen fouten.Meestal duidt bovenstaande STOP foutmelding op slecht geheugen of een fout in de harde schijf. Of het geheugen goed is kan je testen met Memtest86, de harde schijf kan je testen met een speciaal programma wat geleverd wordt door de fabrikant. Deze programma's zijn in de OM FAQ te vinden.
Op dit moment ben ik dus even de draad kwijt, ik zou namelijk niet meer weten wat de oorzaak zou zijn.
De link met extern bureablad is dat als ik hem extern bekijk komen steeds de crashes/stop codes voor.