[Debian] PPTP

Pagina: 1
Acties:

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 22:07
Ik heb een VPN Verbinding gemaakt met een paar vrienden zodat we makkelijker met elkaar kunnen gamen. Nou heb ik zelf een Debian Server met PPTPd geinstalleerd, deze werkt perfect, iedereen kan op de server inloggen. Iedereen kan elkaar ook pingen etc, alleen als wij Command & Conquer Generals: Zero Hour opstarten dan zien we elkaar niet, helemaal of er geen connectie is, alleen we kunnen elkaar pingen en elkaars windows shares ook bereiken.

Ik ben ten einde raad :'( ....iemand een idee?! :P

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Doe eens even een netstat -a en check je firewall.
Bolle kans dat er bepaalde poorten dicht staan, die voor dit spel open moeten staan.
Je kunt ook door je vrienden even een nmap -P0 nnn.nnn.nnn.nnn laten doen, om te kijken welke poorten er van buitenaf zichtbaar zijn.
(nnn.nnn.nnn.nnn = jouw IP-adres.)

Indien zij geen van allen Linux hebben draaien, wil ik dat wel even voor je doen.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• NetXtreme
Het is VPN he, het probleem ligt niet bij de clients, het heeft gewerkt, poosje terug, maar ik weet niet meer hoe dat zat....

We gebruiken geen firewalls achter VPN he, het is onderdeel van netwerk, en niet van internet.....Poort 1723 & GRE staat wel open, dat is het niet, anders konden we ook niet bij elkaars bestanden komen.

Het probleem ligt helemaal bij mijn server denk ik, dat die die poorten niet doorlaat ofzo

[ Voor 32% gewijzigd door NetXtreme op 03-06-2004 18:49 ]

• The Jester

The Jester

Ja, ik zie het... VPN.
Dat betekent alleen maar dat ik het niet voor jou zou kunnen checken ;)
Laat een van die jongen nu maar even een nmap -P0 draaien.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• NetXtreme
Euh...ja nou,.....Ik heb geen linux client, alleen maar een linux server, anders zou je moeten connecten

• The Jester

The Jester

Laat anders even een van die jongens een Knoppix-CD booten en dan die nmap draaien.
Anders zul je een Windows-client moeten downloaden. Ik weet alleen niet welke windows-tools daar geschikt voor zijn.

• NetXtreme
Ja, ik heb een poortscan gedaan, maar waar moet ik op letten?
Krijg gewoon een hele lijst (netzoals ik van windows gewend ben).... :P

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

NetXtreme schreef op 03 juni 2004 @ 18:36:
Ik ben ten einde raad :'( ....iemand een idee?! :P
Ongewijfeld vindt het spel andere spelers door broadcasts, en die worden niet geroutereed, ook niet over VPN verbindingen.

• NetXtreme
Nou, ik ben het niet helemaal met je eens, want een paar dagen geleden heeft het gewerkt, alleen toen heb ik mijn server opnieuw geinstalleerd, en nu krijg ik het niet meer aan de praat...... HET HEEFT GEWERKT :'(

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

echo 1 >/proc/sys/net/ipv4/ip_forwarding? ;)
igmar schreef op 03 juni 2004 @ 21:11:
[...]

Ongewijfeld vindt het spel andere spelers door broadcasts, en die worden niet geroutereed, ook niet over VPN verbindingen.
Zeker wel. Een vpn verbinding is gewoon een point-to-point link waar gewoon broadcasts overheen kunnen en mogen.

[ Voor 81% gewijzigd door CyBeR op 03-06-2004 21:43 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• NetXtreme
Ja, zekers al gedaan....maar ik heb onderling wel dataverkeer zoals ik al gezegt heb....Dat is het probleem dus niet, maar ik weet niet hoe dit komt....

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:43

nhanssen

QVL is non-tweakers

En bij toeval had je ook een backup gemaakt }:O

Spec's PC

• NetXtreme
Neej.....maar het ging de eerste keer gewoon heel makkelijk het werkte gewoon, maar nu nie :(

so...i hope you guys can help me?!

[ Voor 18% gewijzigd door NetXtreme op 03-06-2004 21:45 ]

Verwijderd

Je moet wel direct connect in Generals kiezen. Ook moet je het vpn ip onder options kiezen.

• NetXtreme
Werkt ook niet, krijg je een connection time-out....:'( en die IP's , zover was ik ook al :)
Maar ik vind het zo raar, want het heeft wel gewerkt...en opzich heb ik nu nix anders.

Verwijderd

Bij mij werkt het iig wel, maar alleen via direct connect.

• NetXtreme
Maar heb jij ook een Debian Server met PPTP d'r tussen staan? en test je met meerdere clients? zoja, wat zijn jouw instellingen dan?

Verwijderd

Ik heb debian op mijn xbox draaien. Ik log zelf ook gewoon via vpn in op die xbox en maat van me dan ook. Voorheen heb ik het ook wel met meerdere mensen gespeeld maar toen met een FreeBSD vpn server er tussen. Ik heb trouwens alleen de standaard generals en dus niet zero hour, weet niet of dat nog wat uitmaakt.

/etc/ppp/options.pptpd:

debug
mtu 1450
mru 1450
proxyarp
ipcp-accept-local
ipcp-accept-remote
lcp-echo-failure 3
lcp-echo-interval 5
deflate 0

nodeflate
nobsdcomp

/etc/pptpd.conf:

localip 10.0.1.1
remoteip 10.0.1.10-20

En ip forwarding aan in de kernel:

sysctl -w net.ipv4.conf.all.forwarding=1

• NetXtreme
ok, 'k heb alles zo ingesteld, maar toch zien we elkaar niet in de game. of lobby.....
Direct connect werkt ook niet, maar windows zooi, ping, etc werkt allemaal

:'( :'( :'( :'(
Pagina: 1