Toon posts:

xp problemen na install moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na het installeren van een nieuw moederbord met nieuwe processor het ik problemen met het opstarten van mijn "oude" xp installatie. In normal mode kan ik deze niet opstarten, in safe mode bleef deze als eerste hangen bij de service agp440.sys. Deze heb ik vervolgens disabled via de recovery console. Vervolgens blijft deze bij een volgende service hangen.

Waar heeft dit mee te maken en is het uberhaupt mogelijk om een hd met xp erop dat eerst heeft gedraaid op een ander moederbord er zo bij eentje met een nieuw moederbord te hangen?

Alles werkt op een clean install met windows 98

gegevens:
Windows Xp PRo
Asus K7M SLot A moederbord
AMD AThlon processor

Bij voorbaat dank
Undersound

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Dit is volgens mij in een ander draadje al een x besproken, weet niet meer welke.

Ik had hetzelfde en het heeft met het de chipset te maken die nu veranderd is. Met een beetje geluk werkt het, maar ga er maar vanuit dat je een schone install moet doen.

Ik ging van een:

Epox 8KHA+ (Via kt266a) naar een Asus A7N8X-E Deluxe (nVidia Nforce2) en toen deed mn winxp het ook niet meer. Ik kon geeneens booten, dus zat maar 1 ding op :)

Suc6

Instagram / YouTube

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:31
je zal waarschijnlijk effe een schone install moeten doen
als je nog dingen wil hebben van je oude install zou je met knoppix ofzo kunnen booten en vanaf daar de spullen op een cd kunnen gooien ofzo :Y)

Verwijderd

Topicstarter
aramdin schreef op 03 juni 2004 @ 18:29:
Dit is volgens mij in een ander draadje al een x besproken, weet niet meer welke.

Ik had hetzelfde en het heeft met het de chipset te maken die nu veranderd is. Met een beetje geluk werkt het, maar ga er maar vanuit dat je een schone install moet doen.

Ik ging van een:

Epox 8KHA+ (Via kt266a) naar een Asus A7N8X-E Deluxe (nVidia Nforce2) en toen deed mn winxp het ook niet meer. Ik kon geeneens booten, dus zat maar 1 ding op :)

Suc6
Ik heb er weinig verstand maar zou een bios-update kunnen helpen?

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
wat je ook kunt proberen is alle hardware verwijderen in safemode en daarna opnieuw opstarten. zo heb ik wel eens een systeem weer aan de praat gekregen.
in sommige gevallen werkt het helaas niet, dus backup wel ff.
(of maak een image met ghost)
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 18:36:
[...]Ik heb er weinig verstand maar zou een bios-update kunnen helpen?
nee, het probleem is dat windows al je ouder drivers wil laden en gebruiken voor hardware wat er niet meer is.

[ Voor 37% gewijzigd door Mr.Nobody op 03-06-2004 18:39 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 17:57

gws24

Thinking is hard!

Je zal waarschijnlijk nieuwe chipset drivers moeten installeren vanwege het nieuwe moederbord. Miscchien dat het daarna wel werkt. Een schone install van XP is IMO de beste oplossing, gewoon geen oude troep mee naar je nieuwe configuratie

edit:
Precies wat Mr.Nobody zegt...net te laat :(

[ Voor 12% gewijzigd door gws24 op 03-06-2004 18:44 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Nobody schreef op 03 juni 2004 @ 18:38:
wat je ook kunt proberen is alle hardware verwijderen in safemode en daarna opnieuw opstarten. zo heb ik wel eens een systeem weer aan de praat gekregen.
in sommige gevallen werkt het helaas niet, dus backup wel ff.
(of maak een image met ghost)
heb elke service waar ie vervolgens bleef hangen disabled totdat ik bij ntfs.sys kwam deze vond ik niet in de listsvc. Kan ik deze op een andere maniet uitschakelen?

1 vraagje over ghost. Hoe groot wordt die image ongeveer bij 15gb aan op geslagen data?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 18:44:
[...]

heb elke service waar ie vervolgens bleef hangen disabled totdat ik bij ntfs.sys kwam deze vond ik niet in de listsvc. Kan ik deze op een andere maniet uitschakelen?

1 vraagje over ghost. Hoe groot wordt die image ongeveer bij 15gb aan op geslagen data?
is niet te zeggen.
ligt totaal aan de data die erop staat. Als je divxen en mp3s gaat ghosten dan kun je er vanuit gaan dat de ghost file ook op de 15GB uitkomt.
Maar als het veel files zijn die makkelijk in te pakken zijn dan wordt het stukken kleiner.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
je moet gewoon de drivers uninstallen door het apparaat te verwijderen (systeem in configuratiescherm en dan op het hardwaretab -> device manager). gewoon de dingen weghalen die met je chipset te maken hebben. wel eerst een systeemherselpunt maken en backuppen. daarna opnieuw opstarten en windows zal het nieuwe chipset willen installeren. je doet dan de cd die bij het MB in je cd drive

geen idee hoe groot een ghost image wordt, want als er heel veel mp3's ofzo in staan blijft ie wel 15 GB. mijn partitie backup ik op DVD's, als de 1e vol is vraagt ie om de volgende lege.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info allemaal, heb een ghost image en een clean install gedraaid en het draait lekker

Bedankt voor de tip Mr. Nobody, had dit graag willen proberen maar las het net te laat.
Pagina: 1