Toon posts:

Creative Audigy 2 zs platinum pro en speakerset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag.....

Ik ben van plan een Creative Audigy 2 zs platinum pro aan te schaffen.

Op den duur wil ik hier ook een speakerset bij kopen. 5.1 speakersystem of meer, aangezien ik regelmatig films kijk.
Nu zijn er verschillende sets te koop en ik zie door de bomen het bos niet meer.
De duurdere sets zijn met EAX en THX e.d.
Nu vraag ik me af of dit niet wat overbodig is, aangezien de audigy zelf al over EAX en THX beschikt.

Welke speakerset past het beste bij de Creative Audigy 2 zs platinum pro en waarom?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-08 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Vergeet THX! Daar heb je helemaal niets aan, is gewoon marketing. EAX moet de kaart ondersteunen, en niet de speakerset

Over de keuze: dat moet je zelf uitvinden: naar de winkel en testen maar...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Zoals mn voorganger zegt, let niet op die termen. EAX is een term van Creative voor ruimtelijk geluid. THX is een certificaat die een fabrikant op een produkt mag plakken als deze aan enige eisen voldoet(of genoeg geld heeft betaald aan George Lucas? :) )
Houdt er rekening dat je geen goede speakerset hebt voor 70 euro, tenzij je niet teveel eisen stelt aan de set.

Kijk eens naar bv. de Z-5300 van Logitech, is niet al te duur en produceert een erg goed geluid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 18:11:
Ik heb een vraag.....

Ik ben van plan een Creative Audigy 2 zs platinum pro aan te schaffen.

Op den duur wil ik hier ook een speakerset bij kopen. 5.1 speakersystem of meer, aangezien ik regelmatig films kijk.
Nu zijn er verschillende sets te koop en ik zie door de bomen het bos niet meer.
De duurdere sets zijn met EAX en THX e.d.
Nu vraag ik me af of dit niet wat overbodig is, aangezien de audigy zelf al over EAX en THX beschikt.

Welke speakerset past het beste bij de Creative Audigy 2 zs platinum pro en waarom?
Ik had ongeveer hetzelfde dilema als jij en heb uiteindelijk de Creative Gigaworks S750 gekocht, omdat deze (gebaseerd op reviews, kon em nergens beluisteren :() als beste uit de bus kwam.
Bedenk wel dat er heel weinig films zijn die 7.1 ondersteunen, maar daar zal op den duur wel verandering in komen.

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De audigy 2 ZS platinum pro gaf bij mij al een wereld van verschil met mijn Z-640, terwijl ik daarvoor ook geen slechte kaart had.

Echter moet je voor de speakers gewoon ff gaan luisteren wat het beste klinkt.
Voor zover ik weet kun je ze er allemaal aan hangen...

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]