Toon posts:

Internet valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik zit met een probleem en ik ben nieuw hier. Ik hoop dat een van jullie mij zou kunnen helpen met het volgende:
Sinds een jaar internet ik met twee computers (allebei nieuw allebei snel etc) via een Lynksys router:
http://www.linksys.com/pr...?grid=34&scid=29&prid=561 (Dit is de nieuwe versie geloof ik)
Alles werkt mooi en fijn. Maar, zo'n driemaal in de week valt plotseling mijn internet weg. Meestal gebeurt dit op beide pc's. Na een paar keer mijn Alcatel Modem en mijn router aan en uit te zetten en de computers opnieuw op te starten komt de verbinding meestal terug. Het gebeurt het meest met online gamen (het vaakst met 2 pc's online gamen tegelijk). Ik heb een Planet Comfort ADSL abonnement. Waar ligt dit aan?

Als iemand meer informatie nodig heeft of specifiek dingen wil weten dan kun je dat natuurlijk altijd vragen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Alvast bedankt!

Verwijderd

is het echt alleen maar als je met twee computers online aan het gamen bent... Of gebeurt het ook al ben je met 1 computer online aan het gamen? Of gebeurt het ook als je gewoon zit te GoTten (goed je bent hier nieuw :+ ) met die twee pc's?

Verwijderd

Topicstarter
Het gebeurt het meest als ik inderdaad met twee computers tegelijk aan het gamen ben, maar ook als ik met een computer bezig ben wil de verbinding wel eens wegvallen.

Bedankt voor je snelle reactie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 17:59:
Het gebeurt het meest als ik inderdaad met twee computers tegelijk aan het gamen ben, maar ook als ik met een computer bezig ben wil de verbinding wel eens wegvallen.

Bedankt voor je snelle reactie.
dan kan je er dus vanuit gaan dat het niet aan je verbinding ligt... misschien aan het modem?

Verwijderd

Topicstarter
Als je de kabels bedoelt daar ligt het dus niet aan. Tja, als het 'internet wegvalt' blijven de twee controlelampjes van mijn Speedtouch Alcatel modem gewoon aan, zoals hoort. Dus zou het in de router moeten liggen? Is het niet mogeljk dat Planet het niet toestaat om de verbinding op deze manier te delen, dus dat het van hun kant af komt?

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Voel eens of het modem heet wordt? En anders zou het aan je router kunnen liggen. Heb zelf ook wel eens problemen met de verbinding.

Je zou sowieso even de nieuwste firmware op beide apparaten kunnen zetten en dan nog even afwachten.

Er is ook een mogelijkheid dat het aan planet ligt, planet is wat aan het klooien sinds die update van vorige maand.

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zal de firmware updaten (even uitzoeken hoe dat moet...)
Ik heb dit probleem al langer dan een maand, jou laatste suggestie zal het dus waarschijnlijk niet direct zijn.

Verwijderd

Vroeger had ik ook dit probleem met dezelfde router maar wel
nog het oudere model.
Ik heb aan mijn provider (Telenet Belgie) gevraagd alles eens te komen controleren (sterkte signaal, modem), ze konder me enkel zeggen dat het signaal op de kabel iets te sterk was en hebben dit ook aangepast.

Ik dacht, nu zal het wel opgelost zijn, maar nee, enkele dagen erna weer van dat. Toen heb ik een andere router gekocht, ik was dat toch al eens van plan en heb sindsdien nooit meer problemen gehad.
Wel wil ik er op wijzen dat die router nog steeds perfect werkt bij iemand anders, ook via dezelfde provider. Enkel bij mij gaf die router dus problemen na meer dan een jaar perfect werken.

Je zou het kunnen proberen met een firmware upgrade (zoals AaroN al zei), of eventueel eens een andere router proberen (ergens lenen).

Een echte oplossing heb ik dus niet kunnen vinden want ook een firmware upgrade hielp bij mij niet.
Pagina: 1