Toon posts:

[Virus] Computer sluit af bij verbinding maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft een virus op de computer zegt ie.
Op het moment dat hij internet opstart word zijn computer afgesloten. Dus zijn norton updaten lukt niet.
Maar aangezien ik niet weet welk virus het is kan ik er ook niet zomaar een fixtool voor downloaden.
Dus dan zou ik hier een complete virus scanner moeten downloaden en die dan bij hem installeren. Maar ja, die kosten geld, en het mag natuurlijk weer niks kosten.

Dus mijn vraag is nou of iemand dit virus herkent. Dat zou het makkelijkste zijn, dan kan ik gewoon een fix tooltje zoeken.
Anders heb ik dus een complete virus scanner nodig die ik hier kan downloaden. En daar kan installeren.

Als hier al meerdere topics over zijn, Sorry maar de search heeft ze niet gevonden.
iig al vast bedankt.

Verwijderd

Dat zal Blaster of Sasser zijn. Gebeurt dit steeds bijvoorbeeld 2 minuten na het opstarten?

Start op in veilige modus en run de removaltools van Sygate en start dan normaal op en patch de hele bak.

[rml][ XP/2K] LSASS.EXE foutmelding? Lees dit![/rml]
** RPC crash/ windows shutdown - windows update probs**

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 18:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ze mij vertelt hebben is dat ze gewoon kunnen doen met de computer wat ze willen. Maar zodra ze verbinding met internet maken sluit hij af. Ze hebben dus een inbel verbinding.

Als ik me niet vergis dan komt die RPC crash ook als je offline bent of niet?
Verder heb ik niks gehoord over een foutmelding.

Verwijderd

Gewoon het virus verwijderen met een removal tool die je vanaf FLOPPY opstart. Dan omzelil je dus windows gewoon. Antivirus floppy disks kun je maken met avg en AVG is gratis te downloaden op http://www.grisoft.com/us/us_index.php.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze nou een floppy mee gegeven met daarop een fix voor de meeste virussen. Hopelijk zit er de goede bij. Als het niet zo is hoor ik het wel.
iig bedankt voor de reacties.

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

sorry

[ Voor 86% gewijzigd door vliegjong op 07-06-2004 10:08 ]

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 17:53:
Dus dan zou ik hier een complete virus scanner moeten downloaden en die dan bij hem installeren. Maar ja, die kosten geld, en het mag natuurlijk weer niks kosten.
Welnee, er zijn genoeg gratis virusscanners beschikbaar, zie bijv. message 858976
Overigens,
offtopic:
:w kerel :)

Signature

Pagina: 1