Toon posts:

[W-Router] Kan router niet meer bereiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren belde een kennis van mij op, of ik even wilde langskomen....het internet deed het niet fatsoenlijk meer.

Er staan 2 pc's, en 1tje ervan krijgt geen internet meer. Vreemde aan dit verhaal is, is dat de wireless router (Sitecom wl-018b) spontaan een hele vreemde network-name heeft gekregen en tevens een heel ander ip-adres als waarin ik em voorheen had op ingesteld.

Zodra ik verbinding probeer te maken met de router, vraagt ie me om een gebruikersnaam en wachtwoord. Okay, no problemo ik vul gewoon de gebruikersnaam en wachtwoord in wat ik toendertijd heb ingesteld...dat wil dus niet lukken, krijg ijskoud acces denied..

Wat heb ik al geprobeerd?

Ik heb beide pc's geformatteerd en alles nieuw erop gezet, maar dit mag nog steeds niet baten. Ik krijg zelfs de router niet meer gereset! Volgens de manual en de faq op de site van Sitecom, moet je de stroom van de router eraf halen, de resetkop ingedrukt houden en de stroom er weer opzetten.....well, dit heb ik tig keer geprobeerd, maar zonder resultaat....de router blijft zijn vaste ip-adres vasthouden :(

Ik heb ff snel 2 screenies gedumpt, op de 1e kun je zien dat de network-name een vreemde naam heeft, en tevens de signal-strength dik onder de maat is (was eerst de helft meer). Encryption en turbo-mode stonden voorheen ook gewoon aan.

http://www.wehner.demon.nl/fout1.jpg

Op de 2e kun je zien dat ik geen access kan krijgen tot de router, op welke gebruikersnaam/wachtwoord combo dan ook.

http://www.wehner.demon.nl/fout2.jpg

Iemand een idee wat ik kan proberen? Ik heb geen idee meer :(

Verwijderd

Misschien een gekke vraag maar waarom formatteer je allebei de systemen als de router vreemd doet ??

Maar ff ontopic: misschien helpt het als je de firmware er opnieuw opzet ..
(kijk wel ff dat je de juiste instellingen bij de hand hebt, het zou zo kunnen zijn dat je provider andere instellingen heeft dan de firmware.)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 18:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 18:00:
Misschien een gekke vraag maar waarom formatteer je allebei de systemen als de router vreemd doet ??

Maar ff ontopic: misschien helpt het als je de firmware er opnieuw opzet ..
(kijk wel ff dat je de juiste instellingen bij de hand hebt, het zou zo kunnen zijn dat je provider andere instellingen heeft dan de firmware.)
Ik heb beide pc's geformatteerd omdat er echt een hele hoop spyware op stond, leek me wat gezonder om het dan maar ff snel te formatteren ;)

Firmware van de router is enige tijd geleden (5 maanden) al vervangen geworden door een nieuwe versie.