Toon posts:

[98] Wel verbinding geen pagina's te openen in IE*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel verbinding maken met de internet provider via ISDN, maar als ik dan Internet Explorer open dat komt er gelijk te staan dat de pagina niet te openen is.

Ik krijg wel een geldig IP; gateway en DNS server adressen. Bij internet Explorer staan ook de proxy settings uit.
Ik kan niet pingen van uit DOS.
Het besturings Systeem wat op de PC staat is Windows 98. Het is al een oud beesje en niet van mij, dus het heeft geen zin om hem opnieuw te gaan installeren of XP er op te zetten.
Ik heb het hele netwerk al een keer verwijderd en weer terug gezet. ISDN-kaart opnieuw geinstalleerd.

iemand enig idee???

Alvast bedankt. _/-\o_

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ook aangegeven WELKE verbinding hij moet gebruiken? (Opties -> Verbinding en dan de inbelverbinding kiezen) en is offline werken uitgeschakeld?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• apyss
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
De instellingen die je noemt lijken me in orde. Twee opties:

1. Staat er niet een firewall geinstalleerd, al dan niet via een virusscanner zoals Norton of McAfee?

2. Onder W98 kan het nogal eens zin hebben om de TCP/IP stack opnieuw te installeren (heb je wel de windows CD voor nodig):
Eigenschappen van netwerk -> TCP/IP verwijderen -> Opnieuw starten -> TCP/IP weer toevoegen -> Opnieuw starten.
Met een beetje geluk werkt t nu wel.

suc6 :)

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Weet je ook zeker dat je bij je inbelverbing alle nodige protocollen/services hebt geinstalleerd? Ik denk aan TCP/IP en eventueel NetBEUI (niet nodig voor internet, maar wil soms helpen).
Heb je bij je inbel verbinding > servertypen alle hokjes behalve 'Software compressie' en 'tcp/ip' wel uitgezet?

en ontvang je je ip adres wel automatisch?

Staat offline werken in je IE niet aan?

Zo, weer wat 56k frustraties van vroeger van me af geschreven ;)

[ Voor 18% gewijzigd door daaan op 04-06-2004 13:26 ]

One's never alone with a rubber duck.

• Darkraver8
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 12:54

Darkraver8

Het komt allemaal goed!

kun je wel andere verbindingen leggen? bijv msn, irc enz.
is je host tabel leeg?
ff opslaan en leegmaken misschien.

dit probleem is niet zo onbekend meer (althans bij mij) want ik heb het zelf gehad en ook bij iemand anders.
hij had plots na 3 dagen weer verbinding :?
ik heb me xp opnieuw geinstalleerd

ik denk dat dit probleem vaker langs gaat komen.
daarom ben ik ook nog steeds op zoek naar een oplossing zodat ik hier niet meer mee hoef te ****** O-)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Al het voorstel uit de FAQ opgevolgd (winsock repair) ?

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:54
Planet internet? Deze hebben DNS problemen. Je kan wel pingen naar websites maar je kan ze neit benaderen.

fyi
Pagina: 1