[Chello] speed tweak (zelf cappen met bandwidthcontroller)

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik kwam dit topic tegen op www.chelloo.com :
http://www.chelloo.com/forum/index.php/topic,5525.0

Hierin wordt gesproken over een tweak. Het zit namelijk zo:
Chello capt je downloadsnelheid. Maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld @home, doet chello dat blijkbaar op een niet goede manier.
Wanneer je met chello boven een bepaalde downloadsnelheid komt dan wordt je downloadsnelheid even gecapt naar 0KB/s zodat je gemiddelde snelheid overeenkomt met je abbonnement.

Nu is het bij mij bijvoorbeeld zo dat ik met Chello classic, makkelijk 500 á 600 KB/s kan halen, maar om de paar seconden wordt de download gecapt naar 0KB/s zodat dus het gemiddelde ongeveer 200KB/s wordt.

@home heeft dat beter voor elkaar want daar haal je gewoon een constante snelheid zonder veel pieken en dalen.

De tweak:

Zorg ervoor dat je tijdens het downloaden niet over die grenswaarde komt, zodat de download niet steeds even onderbroken hoeft te worden. Het resultaat is dan een constante download met een gemiddeld hogere downloadsnelheid.

Werkt het? Ja. Heb het geprobeerd. Van ongeveer 180KB/s gemiddeld gegaan naar 280KB/s constant. De groene lijn geeft de gemiddelde snelheid aan.

Zie deze DU-meter grafieken:

Afbeeldingslocatie: http://candyman.student.utwente.nl/~marlon/pics/du.bmp

Wat je kan zien:

(nummer 1)
Hier is de downloadsnelheid gecapt met het programma Bandwidth Controller (www.bandwidthcontroller.com) op 280KB/s.

Een stabiele download van 280KB/s. Wanneer ik de cap weer verwijder dan haal ik wel een 'hogere' snelheid, maar ook weer hele lage, zodat gemiddeld de snelheid een stuk lager ligt. (nummer 2)

Dus:
1) de cap van chello suckt heel erg! Waarom is dit gezeik met @home niet?
2) probeer het uit en post je bevindingen. Ik heb de downloadlimiet op 300.000 b/s gezet, hoger was onstabiel (lagere download).

edit:
schijnt alleen te werken met Chello, ik zelf heb hier een Motorola 4200, weet ook niet of het bij andere modems werkt, testen....

[ Voor 5% gewijzigd door Rambo op 03-06-2004 17:48 ]

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Eerlijk gezegd is sinds de snelheidsverhoging de cap van Chello prima bij mij (eindhoven) en ziet ie eruit zoals het linkse plaatje (nummer 1) :)

Ik haal dan ook met classic netjes 298 kB/s (volgens newsleecher) :+

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:53
Dit stond volgens mij een aantal weken geleden ook al op de Frontpage van tweakers, zal ff het artikel opzoeken....

Edit:
Linkje

[ Voor 27% gewijzigd door Superhuuper op 03-06-2004 17:56 ]

• Rambo
Hmm, eerst vind je niks met de search, dan maak je dit topic, dan herinner ik me ineens dat er ook zoiets op de tweakers frontpage heeft gestaan... :(
En dat dit ook al is besproken in dit topic: [rml][ Kabel] Snelheid prima, alleen niet constant[/rml]

Maar toch wil ik deze dan openhouden om te kijken wat anderen aan optimale cap snelheden vinden en waarom @home hier dan geen last van heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Rambo op 03-06-2004 17:55 ]

Verwijderd

Rambo schreef op 03 juni 2004 @ 17:54:
Hmm, eerst vind je niks met de search, dan maak je dit topic, dan herinner ik me ineens dat er ook zoiets op de tweakers frontpage heeft gestaan... :(
En dat dit ook al is besproken in dit topic: [rml][ Kabel] Snelheid prima, alleen niet constant[/rml]

Maar toch wil ik deze dan openhouden om te kijken wat anderen aan optimale cap snelheden vinden en waarom @home hier dan geen last van heeft.
Jij wilt hem openhouden, goh, dat is een hele geruststelling :/

• Rambo
offtopic:
Wat moet je nou?

[ Voor 44% gewijzigd door Rambo op 03-06-2004 17:59 ]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
nou hij gaat dicht als de mod's vinden dat ie dicht moet ... :|

LinkedIn
BlackIntel

• Rambo
offtopic:
ThaKiller schreef op 03 juni 2004 @ 18:03:
nou hij gaat dicht als de mod's vinden dat ie dicht moet ... :|
-------------------------------------------------------------------------------

En als ik vind dat het donker is in mijn kamer dan doe ik het licht aan. Ik snap ook wel dat ie dan dicht gaat wanneer zij dat vinden. Heb ik ook niks op tegen hoor. Ik geef alleen aan dat er ondanks eerdere berichten nog wel over gediscussieerd kan worden. In dat andere GOT-topic is er namelijk niet diep op in gegaan.
On-topic?

[ Voor 11% gewijzigd door Rambo op 03-06-2004 18:21 ]

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Wat doet iedereen hier weer lekker gezellig :P

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Hoi

Wat een ...... is die chello, ik had dat ook al een keertje gehad met douwlaoden.
Vandaar dat ik ook adsl wil nemen , chello zit te vaak te kloten met die douwlaod snelheid.

Tjaka

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:22

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

offtopic:
download

[ Voor 43% gewijzigd door powerflux op 04-06-2004 14:43 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 18:53

Korakal

Up up up!

Dit staat al een hele tijd in de I&T FAQ: FAQ Internet & Telefonie

En omdat jullie zo gezellig doen gaan we sluiten. :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.