Bij mijn USB-Pen waren files die ik erop had gezet soms verdwenen als ik hem er zomaar uitropte.. Maar of het echt fysiek kwaad kan weet ik niet.
Als je ff wacht totdat hij klaar is met alles wegschrijven (gaat het lampje in de meeste gevallen uit) heb je zelfs hier geen last van... maar als hij bezig is met schrijven en je trekt hem eruit kun je dat soort dingen krijgen ja.Osiris schreef op 03 juni 2004 @ 17:40:
Bij mijn USB-Pen waren files die ik erop had gezet soms verdwenen als ik hem er zomaar uitropte.. Maar of het echt fysiek kwaad kan weet ik niet.
Met "hardware veilig verwijderen" iig niet
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
hmmm het ik namelijk sinds gister een nieuwe pcmcia linksys 54mbit wlan nic.
als ik dan netstumbler wil gebruiken moet ik eerst het kaartje er uit trekken en er weer in doen.
aangezien het best een duur kaartje is vraag ik het dus eigenlijk af.
met mijn goedkope dynalink 11mbit wlan trok ik hem er altijd zo uit, maar die was sowieso al een beetje brak dus ik weet niet of hij nog brakker is geworden of dat het gewoon een bagger ding was
als ik dan netstumbler wil gebruiken moet ik eerst het kaartje er uit trekken en er weer in doen.
aangezien het best een duur kaartje is vraag ik het dus eigenlijk af.
met mijn goedkope dynalink 11mbit wlan trok ik hem er altijd zo uit, maar die was sowieso al een beetje brak dus ik weet niet of hij nog brakker is geworden of dat het gewoon een bagger ding was
Ik had laatst een USB stick die klaar was met schrijven, ik trok hem er gewoon eruit. Helaas bleek het bestand niet erop te staan. Toen ik hem opnieuw erop zette en netjes afsloot met het "Veilig verwijderen" ging het wel goed. Met een ander apparaat, een Digicam cardreader, had ik hier weer geen last van dus kon ik er wel gewoon uittrekken. Je geeft met die optie blijkbaar het apparaat de kans zichzelf netjes gereed te maken; of dit nodig is verschilt per apparaat.
Eigenlijk vind ik het een beetje jammer, het doet me te veel denken aan het onhandige mounten van onder andere CD's in Linux.
Eigenlijk vind ik het een beetje jammer, het doet me te veel denken aan het onhandige mounten van onder andere CD's in Linux.
🌞🍃
Verwijderd
Zou het niet kunnen dat als je de sessie afsluit hij de TOC update en zo dus de file gebruiks klaar maakt.
Apparatuur gaat er zeker niet kapot van, PC-cards zijn hot-swappable. Het enige risico is softwarematig- als Windows aan het verzenden is raakt hij data kwijt. Daarom dat je dus die pijl moet pakken.
Oslik blyat! Oslik!
jup, van de week nog gehad toen ik mijn usb even verwisselde (dus de controller aan de usb poort laten zitten en gewoon de hdd zelf vervangen).dion_b schreef op 03 juni 2004 @ 18:23:
Apparatuur gaat er zeker niet kapot van, PC-cards zijn hot-swappable. Het enige risico is softwarematig- als Windows aan het verzenden is raakt hij data kwijt. Daarom dat je dus die pijl moet pakken.
mijn 120GB was ineens beetje corrupt
Ik heb dat verschijnsel ook met mijn usb pen op kantoor onder Win 2K, thuis met Win XP kan ik hem er altijd zo uit trekken zonder dataverlies.DataBeest schreef op 03 juni 2004 @ 17:48:
Ik had laatst een USB stick die klaar was met schrijven, ik trok hem er gewoon eruit. Helaas bleek het bestand niet erop te staan. Toen ik hem opnieuw erop zette en netjes afsloot met het "Veilig verwijderen" ging het wel goed. .....
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Als het goed is alleen met OS'sen onder XP. Bij 2k heb ik het ook wel vaak, dan moet je eerst groene pijltje doen.Osiris schreef op 03 juni 2004 @ 17:40:
OOK als het lampje op het apparaat niet meer knippert. Hell, zelfs een kwartier nadat je het laatste bestand erop zet kan het nog mis gaan. Het heet niet voor niets delayed write. Alle data staat er zoiezo wel op maar er moet nog iets heel kleins geupdate worden blijkbaar.
In XP is dit probleem er niet, je hoeft gelukkig ook niet te ontkoppelen en alles.
Andere hardware zoals pci kaarten en hardeschijven zijn meestal hot swappable. Een paar keer gemerkt toen ik wat wisselde en vergat dat de pc nog aan stond. Als je dat doet en het stekkertje een beetje scheef houdt kan je mobo of apparaat wel kapot gaan geloof ik dus het was mazzel hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Pixal op 04-06-2004 00:04 ]
Pagina: 1